Leírás
E kiadvány sokat segíthet Önnek abban, hogy időnként feltérképezze gyermeke lelkiállapotát. Gyakran előfordul, hogy nem vesszük észre, ha gyermekeinket bántja valami, ha lelkileg terheltek, ha olyan titkot hordoznak, ami rányomja a bélyegét a hétköznapjaikra. Amikor olyan képet látunk, amin valaki valamilyen érzelmi állapotban van, általában a saját tapasztalataink, érzelmeink alapján következtetünk arra, mi történhetett vele. Az agyunk a saját élményeinkből táplálkozik. Különösen igaz ez a gyerekekre, akik leginkább az önmagukkal kapcsolatos élményeiket, gondolataikat vetítik ki másokra.
A kiadványban szereplő képek különböző helyzetben, lelkiállapotban lévő gyerekeket ábrázolnak. A háttér, környezet nélküli képek lehetővé teszik, hogy a gyerekek olyan szituációba helyezzék a szereplőket, amilyenbe akarják. Általában a saját tapasztalataik alapján döntenek. A figyelmesen figyelő felnőtt kihallja a gyermek szavaiból azokat a lényeges elemeket, amik segíthetnek aztán olyan kérdések feltevésében, amelyek által felszínre hozható olyan probléma, amelyekről a gyermek egyébként nem beszélne.
A kiadvány 4-10 éves gyermekek lelki gondjainak, érzelmi állapotának feltárásához adhat segítséget. Egy alkalommal csak egy képről beszélgessenek.
Vegye azonban tekintetbe, hogy a megjelölt életkorban a gyermek fantáziája nagyon aktív, így előfordulhat, hogy sok olyan elemet sző a beszélgetésbe, ami nem önmagára vonatkozik.
Vélemények
További ajánlatunk
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Lexi (NT-98514/MT)
Az eredményes iskolakezdésért 4. (PD-934)
A negyedik kötetben a szókincs, a verbális memória, a beszédbátorság, a ritmusérzék fejlesztése valósulhat meg a feladatok megoldása által.