Leírás
Termékleírás
- Mit kell tennünk ahhoz, hogy munkatársaink valódi vezetőjükként tekintsenek ránk?
- Hogyan építhetünk tekintélyt anélkül, hogy gyökeresen megváltoztatnánk vezetési stílusunkat?
- Melyek azok a bárki által megtanulható gyakorlatok, melyek segítenek a konstruktív vezetési stílust fejleszteni?
Szakértőink több év tapasztalattal rendelkeznek a vezetőképzés és a szervezetfejlesztés területén.
- Kiadványunkban most nyolc olyan egyszerű, ám nagyon hatékony technikát mutatnak be, melyek az üzleti világban már bizonyítottak, és sikerrel alkalmazhatók a közoktatási intézményekben is.
- A kiadvány gyakorlatokat is tartalmaz, melyekkel bárki könnyedén elsajátíthatja a bemutatott módszereket.
- Kiadványunkban igyekeztünk olyan vezetői megközelítést és eszközöket bemutatni, amelyet éppúgy alkalmazhatunk az üzleti életben, mint a közszférában, és akár – az asszertív kommunikáció, és az aktív odafigyelés eszközeit – otthon, a magánéletünkben is.
A változás mindig egy folyamat, a lényeg, hogy elkezdjünk tudatosabbak lenni vezetőként, és nyitottan fogadjuk a visszajelzéseket, az új vezetői eszközöket. Az új gondolatok, az új viselkedések begyakorlásához, a rutinszerű beépülésükhöz idő kell, és következetes gyakorlás. Ha merünk kísérletezni, akkor már a saját tapasztalatunk erősíthet meg minket abban, hogy a változás, a fejlődés útját járjuk.
Egy nagyvállalati felsővezetőnek ugyanúgy dilemmát okozhat, hogyan építse fel a tekintélyét, mennyire támaszkodjon a hatalmára, hogyan mutassa meg szakmai és emberi kvalitásait, hogyan fogadtassa el magát vezetőként. Nehézséget okozhat egy olyan változás bejelentése, amely negatívan érinti a munkatársakat, mert nagyon nehéz ezekben a helyzetekben motiválni, pozitív légkört teremteni. Sok vezető érzi úgy, hogy a központi döntéseknek ki van szolgáltatva, és szenved attól, hogy sokkal behatároltabb a mozgástere, mint ahogy azt szeretné. Kihívást jelent a vezetőknek egy kritikai észrevétel visszajelzése egy arra érzékenyebb munkatársnak, vagy a konfliktusok kezelése, és – a megszokottól sokszor annyira eltérő nyelvezetű – asszertív kommunikáció alkalmazása.
A szerzők tréneri munkáik során évente akár 500-600 vezetővel is találkoznak a képzéseiken és a coaching folyamatok alkalmával. Ők nem csupán a nagyvállalati életből érkeznek, hanem családi vállalkozásokból, a civil szektorból és a közszférából is. Tapasztalataik szerint a különböző szervezetek működésformája, szervezeti kultúrája nagyon eltérő lehet, de a vezetői kihívások, a szereppel járó dilemmák, a napi munka során kialakuló helyzetek nagyon hasonlóak.