Leírás
A tanulásmódszertan feladata azoknak a tanulási módszereknek és annak a viszonyulásformának a megtanítása, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásához felhasználhatók, és tanulóink további tanulmányainak sikeres teljesítéséhez is biztos alapot adnak. A tanulásmódszertan ezen felül a tanulási részképességek – figyelem, beszéd, olvasás, emlékezés, gondolkodás, önművelés – fejlesztéséhez is teret biztosít: az első években a hiányok pótlására, a továbbiakban pedig magas szintre való emelésükre helyezve a hangsúlyt. Ösztönzi a tanulókat arra is, hogy tanulással kapcsolatos problémáikkal szembenézzenek, azokra megoldást keressenek, a megismeréssel pozitív, örömteli viszonyt alakítsanak ki, a tanulást mindennapi életük ritmusába, szokásrendszerükbe megfelelően illesszék be, illetve megfelelően és célszerűen alakítsák ki tanulásuk mindennapi szokásrendszerét
Tartalomjegyzék
Tartalom
Bevezető szavak 6
Tanulásmódszertan tanterv 8
Célok és feladatok ...................................................................................................................... 9
Pedagógiai szemléletmód .......................................................................................................... 9
A tananyag tartalma .................................................................................................................. 10
Fejlesztési követelmények ......................................................................................................... 14
Tanítási stratégia és óraterv ....................................................................................................... 16
Ellenőrzés és értékelés .............................................................................................................. 17
Tankönyvek, taneszközök, módszerek ....................................................................................... 18
Személyi és tárgyi feltételek ...................................................................................................... 19
A tantárgyi program „minőségbiztosítása” ................................................................................. 21
Tanítási javaslatok és módszerek ................................................................................................22
Napkezdő és órakezdő énekek tanítása ..................................................................................... 23
Memoriterek tanítása ...................................................................................................................24
A testi-lelki-szellemi rekreáció tanítása ...................................................................................... 26
A tanuláshoz való viszonyulás tanítása ...................................................................................... 28
Helyes tanulási szokások tanítása ............................................................................................... 31
A fi gyelmi képesség fejlesztése ................................................................................................. 33
A tiszta és helyes beszéd tanítása ............................................................................................... 36
A szókincsgyarapítás tanítása ..................................................................................................... 38
A gördülékeny élőbeszéd tanítása .............................................................................................. 39
A felolvasás tanítása ................................................................................................................... 42
A szövegértés tanítása ................................................................................................................ 43
Az emlékezés tanítása ................................................................................................................ 44
A gondolkodás tanítása .............................................................................................................. 46
Haladási tervek 49
Hogyan készítsünk haladási tervet? ............................................................................................ 50
Ötödik-hatodik osztály – I. félév .................................................................................................. 54
Ötödik–hatodik osztály – II. félév .................................................................................................69
Hetedik osztály – I. félév ..............................................................................................................84
Hetedik osztály – II. félév .............................................................................................................99
Nyolcadik osztály – I. félév .........................................................................................................114
Nyolcadik osztály – II. félév ........................................................................................................129
Listák haladási tervek készítéséhez .......................................................................................... 144
Feloldások a tankönyv feladataihoz ...........................................................................................154
Bevezető szavak 6
Tanulásmódszertan tanterv 8
Célok és feladatok ...................................................................................................................... 9
Pedagógiai szemléletmód .......................................................................................................... 9
A tananyag tartalma .................................................................................................................. 10
Fejlesztési követelmények ......................................................................................................... 14
Tanítási stratégia és óraterv ....................................................................................................... 16
Ellenőrzés és értékelés .............................................................................................................. 17
Tankönyvek, taneszközök, módszerek ....................................................................................... 18
Személyi és tárgyi feltételek ...................................................................................................... 19
A tantárgyi program „minőségbiztosítása” ................................................................................. 21
Tanítási javaslatok és módszerek ................................................................................................22
Napkezdő és órakezdő énekek tanítása ..................................................................................... 23
Memoriterek tanítása ...................................................................................................................24
A testi-lelki-szellemi rekreáció tanítása ...................................................................................... 26
A tanuláshoz való viszonyulás tanítása ...................................................................................... 28
Helyes tanulási szokások tanítása ............................................................................................... 31
A fi gyelmi képesség fejlesztése ................................................................................................. 33
A tiszta és helyes beszéd tanítása ............................................................................................... 36
A szókincsgyarapítás tanítása ..................................................................................................... 38
A gördülékeny élőbeszéd tanítása .............................................................................................. 39
A felolvasás tanítása ................................................................................................................... 42
A szövegértés tanítása ................................................................................................................ 43
Az emlékezés tanítása ................................................................................................................ 44
A gondolkodás tanítása .............................................................................................................. 46
Haladási tervek 49
Hogyan készítsünk haladási tervet? ............................................................................................ 50
Ötödik-hatodik osztály – I. félév .................................................................................................. 54
Ötödik–hatodik osztály – II. félév .................................................................................................69
Hetedik osztály – I. félév ..............................................................................................................84
Hetedik osztály – II. félév .............................................................................................................99
Nyolcadik osztály – I. félév .........................................................................................................114
Nyolcadik osztály – II. félév ........................................................................................................129
Listák haladási tervek készítéséhez .......................................................................................... 144
Feloldások a tankönyv feladataihoz ...........................................................................................154
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Tanulásmódszertan -bővített kiadás középiskolásoknak
Kiadói cikkszám:9789638713315
Cikkszám:9789638713315
-10%
A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz a középiskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni.
Raktáron
Tanulásmódszertan - általános iskolásoknak 10 éves kortól
Kiadói cikkszám:9786156089069
Cikkszám:9786156089069
-10%
A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz az iskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni.
Raktáron
Tanulásmódszertan -tanári kézikönyv középiskolásoknak
Kiadói cikkszám:9789638713316
Cikkszám:9789638713316
2.390 Ft
(2.276 Ft + ÁFA)
Raktáron
Tanulásmódszertan -tanári kézikönyv általános iskola
Kiadói cikkszám:9789638713317
Cikkszám:9789638713317
-10%
Raktáron