Leírás
A fejlesztő program elsősorban logopédiai óvodák számára készült. A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre, első ízben a hazai szakirodalomban. Ismerteti a logopédiai óvodában történő fejlesztés általános kérdéseit, a kiválasztás szempontjait, a gyermekek fejlődési sajátosságait. Bemutatja az egyes fejlesztési területeket, ezeknek módszertani kérdéseit, a csoportos és egyéni fejlesztés formáit, szakirodalmat, fejlesztőanyagokat ajánl azok számára, akik szakemberként vagy szülőként e problémákkal szembesülnek. A szerzők valamennyien gyógypedagógusok, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Gyakorló Logopédiai Óvodájának és Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetének munkatársai.

Bevezető
Általános rész
A logopédiai óvoda a gyógypedagógiai intézményrendszerben
A logopédiai óvodai csoport érvek és ellenérvek tükrében
Fejlődéslélektani szempontok
A logopédiai óvodába kerülő gyermekek kiválasztásának szempontjai
Pszichikus funkciózavarok a beszédben akadályozott 4-7 éves gyermekeknél
A felvétel módja a logopédiai óvodába
Személyi feltételek a logopédiai óvodában
Tárgyi feltételek a logopédiai óvodában
A logopédiai óvodai fejlesztés alapelvei
A logopédiai óvodai fejlesztés koncepciója
Foglalkozási körök a logopédiai óvodában
A foglalkozások heti rendszeressége
A tanköteles gyermekek lehetőségei
Nevelési, szoktatási feladatok a logopédiai óvodában
A szokások szerepe a személyiségfejlődésben
A szokásalakítás folyamatának sajátosságai, körülményei
A szokások kialakításának módszerei, eszközei
A szokások kialakításának területei
Speciális rész
Az alapkultúrtechnikák elsajátítását fejlesztő terápiás eljárások
Az Ayres terápia
Frostig Terápiás Program a vizuális észlelés fejlesztésére
A mozgás és a kommunikáció fejlesztését szolgáló terápiák
A mozgásfejlesztés
A logopédiai ritmika foglalkozás
A rituálinnovatív terápia (RIT)
Az anyanyelvi fejlesztés
Az anyanyelv és környezetismeret foglalkozás
Az egyéni fejlesztés
A vizuomotoros készség fejlesztése
A testséma és az egyensúlyérzékelés fejlesztése
A vizuális észlelés fejlesztése
A finommotorika és a taktilis észlelés fejlesztése (grafomotoros fejlesztés)
A diszlexia prevenció
Az olvasás tanításához szükséges alapkészségek fejlesztése
Az olvasás tanítása
A diszkalkulia prevenció
A diszkalkulia tünetei
A diszkalkulia prevenciós terápia
A speciális matematikai készségek fejlesztése
Ajánlótár a logopédiai óvodai foglalkozások szervezéséhez
Névmutató
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Íráselemek gyakorlása
Kiadói cikkszám:9638620310
Cikkszám:5999638620313
1.145 Ft
(1.090 Ft + ÁFA)
A feladatgyűjtemény több évtizedes munka esszenciája, a habilitációs programcsomag első része.
Raktáron
Nebuló 3.
Kiadói cikkszám:NB-003
Cikkszám:9786158207058
1.300 Ft
(1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron
Tanulásmódszertan tanítóknak
Kiadói cikkszám:9786156685025
Cikkszám:9786156685025
3.990 Ft
(3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron
Nebuló 2.
Kiadói cikkszám:NB-002
Cikkszám:9786158207010
1.500 Ft
(1.429 Ft + ÁFA)
A Nebuló 2. képességfejlesztő és a helyesírási készség megalapozását segítő feladatgyűjtemény.
Raktáron