Tanítani, vagy MEGtanítani?

Kiadói cikkszám: 9789638755216
Cikkszám: 9789638755216
Elérhetőség: Beszerzés alatt
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Független Pedagógiai Intézet
Kiadási év
2008
4.500 Ft 4.275 Ft (4.071 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -5%
Menny.:db
Tanítani, vagy MEGtanítani?
4.500 Ft 4.275 Ft (4.071 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -5%
Menny.:db

Leírás

A címben rejlő kérdés bizonyára minden tudatosan tanító pedagógus fejében megfogalmazódott már: hiszen e két szó között óriási tartalmi különbség rejlik. Tanítani szinte bárki tud, felkészülés, különösebb pedagógiai érzék és hozzáadott többlet energia nélkül is. Azonban a gyermeket MEGtanítani valamire, az már TUDOMÁNY!

MEGtanítani - ez önmagában megköveteli a gyermek életkori, képességbeli sajátosságainak figyelembevételét, a komoly, tudatos pedagógiai felkészülést, a tanulásszervezési módok tudatos megválasztását, a többszintű tartalmi differenciálást.

A differenciált tanulásszervezés gyakorlatának sokféle módja lehet, és alkalmazása csöppet sem egyszerű.  Fontos, hogy a gyermekeket megtanítsuk az önálló feladatvégzésre, a páros vagy kiscsoportos munkára, hiszen ez biztosítja a tanító számára a tanulási folyamat többszintű szervezésének lehetőségét. El kell érni, hogy a differenciált tanulásszervezés ne cél, hanem a hatékony egyéni fejlesztés elengedhetetlen módszertani eszköze legyen. Természetesen az erre való felkészülés komoly többlet energiát kíván a pedagógustól.

Mint ahogy azt e kötet címe is elárulja, az általános iskola alapozó szakaszában tanítók számára olyan kézzelfogható segítséget kívánunk nyújtani, amely az oktatás gyakorlati példáin keresztül tudatosabbá, átgondoltabbá teszi a tartalmi differenciálást.

A kötet az olvasás-szövegértés, a matematika és a komplex művészeti nevelés területéről napi konkrét iskolai feladatok, órák megtervezéséhez ad hasznos - gyakorló pedagógusok által tervezett és kipróbált - mintákat. A könyv segítségével a pedagógusok megismerkedhetnek a tartalmi differenciálás elvével, eszközeivel, gyakorlati fogásaival.

Nem elvont célokat és feladatokat fogalmazunk meg, hanem kiemelten négy készség-képességterületre fókuszálva - figyelem, fantázia, gondolkodás, érzelmi-szociális készségek - konkrét fejlesztési lehetőségedet kínálunk, amelyekre a napi gyakorlati munkában szükség van.

 

Kitartó munkát kívánok!

Vitéz Gyöngyvér
tanító-iskolafejlesztési szakértő

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Néprajz, néphagyomány (KP-2281)

Kiadói cikkszám:KP-2281
Cikkszám:9789633378575
1.990 Ft (1.895 Ft + ÁFA)

Napjainkban divat lett a népi kultúra ápolása, a népi hagyományok újjáélesztése. A hagyományápolás egyik fontos területe az iskola. Hazánkban a NAT és a kerettanterv megteremtette a lehetőséget, hogy a néprajz bizonyos elemei bekerüljenek az oktatásba.

Beszerzés alatt

Gyakorlatok a pszichológia tanításához

Kiadói cikkszám:PD-288
Cikkszám:9786155154003
1.295 Ft (1.233 Ft + ÁFA)
A könyv célja, hogy megkönnyítse a tanárok számára a pszichológia tanítását. Gyakorlatainak alkotó felhasználásán keresztül szemléletes módon mutathatók be a pszichológia különböző témái, és a saját élményként szerzett tapasztalatok nyomán a diákokban jobban megmaradnak az elsajátítandó ismeretek.
Raktáron

Az írásbeli szövegalkotás pszichológiai alapjai

Kiadói cikkszám:PD-154
Cikkszám:9789639612303
1.050 Ft (1.000 Ft + ÁFA)

Ajánljuk ezt a kötetet mindazoknak, akik többet szeretnének tudni az írásbeli szövegalkotás természetéről, és újabb módszerekkel kívánják gazdagítani tanítási repertoárjukat.

Beszerzés alatt

Az interaktív tábla (MK-6135-0)

Kiadói cikkszám:MK-6135-0
Cikkszám:9789631661354
710 Ft (676 Ft + ÁFA)
A könyv módszertani leírásoktól kezdve, tanfolyami hallgatók, pedagógusok, diákok véleményein át, az elmélettel, a kompetenciákkal is összefüggésbe hozza az interaktív táblát, segítve a pedagógusoknak ezt az eszközt is beilleszteni saját meglévő eszköztárukba.
Raktáron