Leírás
Önök most egy „félkész” képes-füzetet tartanak a kezükben. A füzet, és a benne rejtőző események, helyszínek, élmények arra várnak, hogy a gyermekek életre keltsék őket. Ez a kis füzet minden gyerek számára kínál szerethető rajzolnivalókat, (akár nagyon, akár kevésbé szeret rajzolni), hiszen a strand, a kirándulás, a hangszerek, a közlekedés és a többi téma mind ismerősek a gyerekek számára.
Igen ám, de a rajzokat be kellene fejezni.
.. .és most szeretnék néhány szót szólni arról, hogy mitől más ez a rajzfüzet, mint amelyeket'eddig megismertek.
A rajzok befejezése közben a gyerekek azokat a vonalakat használják, amelyekből majd később a betűket fogják alakítani. Tehát a kezük játékos formában - nem tudatosan - „megtanulja” a betűelemeket. Amikor azután a tényleges írástanulásra kerül a sor, ismerősek lesznek számukra a vonalak, felidézhetők lesznek a jó hangulatú rajzolások, beszélgetések, és jobb kedvvel küzdenek meg az írás valóban nem könnyű feladatával.
A rajzolás mellett bíztassuk a gyerekeket, hogy színezzenek minél többet.
A felnőttek kedvéért minden lap szélén feltüntettük a betűelemeket, amelyekkel azon az oldalon találkozik a gyermek. A borító hátoldalán ugyanezeket megtalálják összegyűjtve. Minden betűelemben van egy kiindulási pont, és egy nyíl a vonal irányának jelzésére. Ez nem kötelező, inkább csak tájékoztatás a jövőre nézve.
A lapok alján helyeztük el a rajzokhoz tartozó utasításokat, tennivalókat, feladatokat. Ezeket a felnőtt, vagy a nagyobb testvér olvashatja föl a kisgyermeknek.
Kívánunk a szülőknek és a gyerekeknek sok kellemes, közösen eltöltött órát.
Vélemények
További ajánlatunk
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Lexi (NT-98514/MT)
Az eredményes iskolakezdésért 4. (PD-934)
A negyedik kötetben a szókincs, a verbális memória, a beszédbátorság, a ritmusérzék fejlesztése valósulhat meg a feladatok megoldása által.