google-site-verification=2q83ZsdJXFBokTyq5FmDXAH1rZ0jxq5QV636nd4e5Kw
Termékek Menü

Tanítani, vagy MEGtanítani?

Ár:
4.500 Ft
4.275 Ft (4.071 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 5%
Kiadói cikkszám: 9789638755216
Cikkszám: 9789638755216

Mint ahogy azt e kötet címe is elárulja, az általános iskola alapozó szakaszában tanítók számára olyan kézzelfogható segítséget kívánunk nyújtani, amely az oktatás gyakorlati példáin keresztül tudatosabbá, átgondoltabbá teszi a tartalmi differenciálást.

Elérhetőség: Beszerzés alatt
Kiadó: Független Pedagógiai Intézet
Kiadási év: 2008
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A címben rejlő kérdés bizonyára minden tudatosan tanító pedagógus fejében megfogalmazódott már: hiszen e két szó között óriási tartalmi különbség rejlik. Tanítani szinte bárki tud, felkészülés, különösebb pedagógiai érzék és hozzáadott többlet energia nélkül is. Azonban a gyermeket MEGtanítani valamire, az már TUDOMÁNY!

MEGtanítani - ez önmagában megköveteli a gyermek életkori, képességbeli sajátosságainak figyelembevételét, a komoly, tudatos pedagógiai felkészülést, a tanulásszervezési módok tudatos megválasztását, a többszintű tartalmi differenciálást.

A differenciált tanulásszervezés gyakorlatának sokféle módja lehet, és alkalmazása csöppet sem egyszerű.  Fontos, hogy a gyermekeket megtanítsuk az önálló feladatvégzésre, a páros vagy kiscsoportos munkára, hiszen ez biztosítja a tanító számára a tanulási folyamat többszintű szervezésének lehetőségét. El kell érni, hogy a differenciált tanulásszervezés ne cél, hanem a hatékony egyéni fejlesztés elengedhetetlen módszertani eszköze legyen. Természetesen az erre való felkészülés komoly többlet energiát kíván a pedagógustól.

Mint ahogy azt e kötet címe is elárulja, az általános iskola alapozó szakaszában tanítók számára olyan kézzelfogható segítséget kívánunk nyújtani, amely az oktatás gyakorlati példáin keresztül tudatosabbá, átgondoltabbá teszi a tartalmi differenciálást.

A kötet az olvasás-szövegértés, a matematika és a komplex művészeti nevelés területéről napi konkrét iskolai feladatok, órák megtervezéséhez ad hasznos - gyakorló pedagógusok által tervezett és kipróbált - mintákat. A könyv segítségével a pedagógusok megismerkedhetnek a tartalmi differenciálás elvével, eszközeivel, gyakorlati fogásaival.

Nem elvont célokat és feladatokat fogalmazunk meg, hanem kiemelten négy készség-képességterületre fókuszálva - figyelem, fantázia, gondolkodás, érzelmi-szociális készségek - konkrét fejlesztési lehetőségedet kínálunk, amelyekre a napi gyakorlati munkában szükség van.

 

Kitartó munkát kívánok!

Vitéz Gyöngyvér
tanító-iskolafejlesztési szakértő

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadói cikkszám: PD-295
Cikkszám: 9789639612518
2.050 Ft (1.952 Ft + ÁFA)
Az eredményes ének-zenei nevelés egyik fontos feltétele a tanító tudatos, átgondolt, rendszeres tervezőmunkája. Csak akkor érhető el komoly eredmény a zenei képesség- és készségfejlesztés területén, ha az órák feladatai egész év során láncszerűen és logikusan kapcsolódnak egymáshoz.
Beszerzés alatt
Kiadói cikkszám: KP-2281
Cikkszám: 9789633378575
1.990 Ft (1.895 Ft + ÁFA)

Napjainkban divat lett a népi kultúra ápolása, a népi hagyományok újjáélesztése. A hagyományápolás egyik fontos területe az iskola. Hazánkban a NAT és a kerettanterv megteremtette a lehetőséget, hogy a néprajz bizonyos elemei bekerüljenek az oktatásba.

Raktáron
Kiadói cikkszám: PD-030
Cikkszám: 9789639396111
1.250 Ft (1.190 Ft + ÁFA)

Az olvasás pszichológiai alapjai elsősorban pedagógusok számára készült, azoknak, akiknek foglalkozásukból adódóan napi feladat az olvasás tanítása......

Beszerzés alatt
Kiadói cikkszám: PD-248
Cikkszám: 9789639612693
1.050 Ft (1.000 Ft + ÁFA)
A könyv a mozgókép- és médiaoktatás elvi és gyakorlati kérdéseit valamennyi fejezetben igyekszik általános didaktikai alapokról megközelíteni, hiszen a tantárgy egyszerre igényel különleges módszertani eszköztárat, ugyanakkor tanítása nem lehet eredményes a pedagógia különböző szakterületeinek ismerete nélkül.
Beszerzés alatt