Leírás
Könyvünk a magatartási és tanulmányi gondokkal küzdő gyerekek oktatásához kínál pozitív alternatívát. Gyakorlatias, közérthető módszereket és stratégiákat mutat be. Nemcsak egyetemi hallgatóknak vagy frissen végzett tanároknak és gyakorló szülőknek ideális, de a tapasztalt pedagógusoknak is valóban hatékony új megoldásokat kínál, megoldásközpontú megközelítésben.
A kézikönyv többek között a következő témákat tárgyalja:
- hogyan teremtsünk motiváló környezetet;
- hogyan állítsuk meg keletkezésükkor a magatartási problémákat;
- hogyan tárgyalhatunk az ellenálló szülőkkel;
- a figyelemzavar, a hiperaktivitás, a düh, a zaklatás, az iskolai fóbiák és a depresszió kezelése;
- fegyelem;
- hogyan teremtsünk lehetőséget a diákoknak arra, hogy elfogadják őket és fejlődhessenek.
A Megoldásközpontú tanítás részletesen foglalkozik a konfliktusmegoldás különböző megközelítéseivel. Átláthatóvá teszi a sarkalatos kérdéseket, és meghatározza mindazokat a nehézségeket, melyekkel a pedagógusoknak, szülőknek és vezetőknek szembe kell nézniük, amikor magatartási és tanulmányi gondokkal küzdő diákjaikkal foglalkoznak. Linda Metcalf ezzel alapot teremt ahhoz, hogy számos változatos gyakorlati példát felsorakoztatva megoldásközpontú rendszerré fogja össze messzemenőkig intelligens, optimista módszerét.
A kézikönyvben bemutatott program a „kivételek” megfigyelését hangsúlyozza, azaz azokét az alkalmakét, amikor nem merülnek fel problémák, és elmagyarázza, hogyan használhatják fel ezeket a pedagógusok egy új kontextus teremtésére, melyben tanulóik sikeresebbé válhatnak.
Szülők és tanárok is rengeteg ötletet és hasznos gyakorlati tanácsot meríthetnek Metcalf tudományos igénnyel megírt, gyakorlati szempontú, bizalommal teli módszert bemutató könyvéből.
Dr. Linda Metcalf pedagógus, nevelési tanácsadó és a biztonságos, drogmentes iskolákért létrehozott program koordinátora a texasi Mansfieldben. Az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban is végez tanácsadást.
Vélemények
További ajánlatunk
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.