Leírás
A címben rejlő kérdés bizonyára minden tudatosan tanító pedagógus fejében megfogalmazódott már: hiszen e két szó között óriási tartalmi különbség rejlik. Tanítani szinte bárki tud, felkészülés, különösebb pedagógiai érzék és hozzáadott többlet energia nélkül is. Azonban a gyermeket MEGtanítani valamire, az már TUDOMÁNY!
MEGtanítani - ez önmagában megköveteli a gyermek életkori, képességbeli sajátosságainak figyelembevételét, a komoly, tudatos pedagógiai felkészülést, a tanulásszervezési módok tudatos megválasztását, a többszintű tartalmi differenciálást.
A differenciált tanulásszervezés gyakorlatának sokféle módja lehet, és alkalmazása csöppet sem egyszerű. Fontos, hogy a gyermekeket megtanítsuk az önálló feladatvégzésre, a páros vagy kiscsoportos munkára, hiszen ez biztosítja a tanító számára a tanulási folyamat többszintű szervezésének lehetőségét. El kell érni, hogy a differenciált tanulásszervezés ne cél, hanem a hatékony egyéni fejlesztés elengedhetetlen módszertani eszköze legyen. Természetesen az erre való felkészülés komoly többlet energiát kíván a pedagógustól.
Mint ahogy azt e kötet címe is elárulja, az általános iskola alapozó szakaszában tanítók számára olyan kézzelfogható segítséget kívánunk nyújtani, amely az oktatás gyakorlati példáin keresztül tudatosabbá, átgondoltabbá teszi a tartalmi differenciálást.
A kötet az olvasás-szövegértés, a matematika és a komplex művészeti nevelés területéről napi konkrét iskolai feladatok, órák megtervezéséhez ad hasznos - gyakorló pedagógusok által tervezett és kipróbált - mintákat. A könyv segítségével a pedagógusok megismerkedhetnek a tartalmi differenciálás elvével, eszközeivel, gyakorlati fogásaival.
Nem elvont célokat és feladatokat fogalmazunk meg, hanem kiemelten négy készség-képességterületre fókuszálva - figyelem, fantázia, gondolkodás, érzelmi-szociális készségek - konkrét fejlesztési lehetőségedet kínálunk, amelyekre a napi gyakorlati munkában szükség van.
Kitartó munkát kívánok!
Vitéz Gyöngyvér
tanító-iskolafejlesztési szakértő
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.