Tanítani, vagy MEGtanítani?
4.500 Ft 4.275 Ft (4.071 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -5%
Menny.:db

Tanítani, vagy MEGtanítani?

Kiadói cikkszám: 9789638755216
Cikkszám: 9789638755216
Elérhetőség: Beszerzés alatt
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Független Pedagógiai Intézet
Kiadási év
2008
4.500 Ft 4.275 Ft (4.071 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -5%
Menny.:db

Leírás

A címben rejlő kérdés bizonyára minden tudatosan tanító pedagógus fejében megfogalmazódott már: hiszen e két szó között óriási tartalmi különbség rejlik. Tanítani szinte bárki tud, felkészülés, különösebb pedagógiai érzék és hozzáadott többlet energia nélkül is. Azonban a gyermeket MEGtanítani valamire, az már TUDOMÁNY!

MEGtanítani - ez önmagában megköveteli a gyermek életkori, képességbeli sajátosságainak figyelembevételét, a komoly, tudatos pedagógiai felkészülést, a tanulásszervezési módok tudatos megválasztását, a többszintű tartalmi differenciálást.

A differenciált tanulásszervezés gyakorlatának sokféle módja lehet, és alkalmazása csöppet sem egyszerű.  Fontos, hogy a gyermekeket megtanítsuk az önálló feladatvégzésre, a páros vagy kiscsoportos munkára, hiszen ez biztosítja a tanító számára a tanulási folyamat többszintű szervezésének lehetőségét. El kell érni, hogy a differenciált tanulásszervezés ne cél, hanem a hatékony egyéni fejlesztés elengedhetetlen módszertani eszköze legyen. Természetesen az erre való felkészülés komoly többlet energiát kíván a pedagógustól.

Mint ahogy azt e kötet címe is elárulja, az általános iskola alapozó szakaszában tanítók számára olyan kézzelfogható segítséget kívánunk nyújtani, amely az oktatás gyakorlati példáin keresztül tudatosabbá, átgondoltabbá teszi a tartalmi differenciálást.

A kötet az olvasás-szövegértés, a matematika és a komplex művészeti nevelés területéről napi konkrét iskolai feladatok, órák megtervezéséhez ad hasznos - gyakorló pedagógusok által tervezett és kipróbált - mintákat. A könyv segítségével a pedagógusok megismerkedhetnek a tartalmi differenciálás elvével, eszközeivel, gyakorlati fogásaival.

Nem elvont célokat és feladatokat fogalmazunk meg, hanem kiemelten négy készség-képességterületre fókuszálva - figyelem, fantázia, gondolkodás, érzelmi-szociális készségek - konkrét fejlesztési lehetőségedet kínálunk, amelyekre a napi gyakorlati munkában szükség van.

 

Kitartó munkát kívánok!

Vitéz Gyöngyvér
tanító-iskolafejlesztési szakértő

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)

Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft (378 Ft + ÁFA)
Raktáron

Iskolakészültség megállapítása (PD-907)

Kiadói cikkszám:PD-907
Cikkszám:9789639612266
1.495 Ft (1.424 Ft + ÁFA)

A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.

Beszerzés alatt

Nebuló 3.

Kiadói cikkszám:NB-003
Cikkszám:9786158207058
1.300 Ft (1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron

Tanulásmódszertan tanítóknak

Kiadói cikkszám:9786156685025
Cikkszám:9786156685025
3.990 Ft (3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron