Termékek Menü

Lexi már olvas (NT-98572/MT/III)

Ár:
2.399 Ft (2.285 Ft + ÁFA)
Kiadói cikkszám: NT-98572/MT/III
Cikkszám: 9789631968736
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Oktatási Hivatal
Kiadási év: 2020
Menny.:db

Leírás

A Lexi tankönyvsorozat kisiskoláskortól készíti elő és alapozza meg az olvasást, az írást, és fejleszti a szövegértéshez szükséges képességeket, készségeket, kompetenciákat. A Lexi Betűországban című kötetek betű- és olvasástanításra kidolgozott feladatsorokat tartalmaznak, a Lexi írókák írástanításhoz készültek. A Lexi-sorozat tankönyvei a stabil olvasástechnika kialakítása mellett figyelembe veszik a gyermek egyéni fejlődési ütemét. A legújabb munkafüzetet azoknak a kis tanulóknak szánjuk, akik már elsajátították a folyamatos olvasást, így a figyelem összpontosítása már nem az olvasás technikájára irányul, hanem koncentrálni tudnak a tartalomra, a szövegértésre és a szövegalkotásra. Ügyeljünk arra, hogy ne siessünk!
A beszéd- és a nyelvfejlődés zavarával küzdő gyermekek esetében célszerű kezdeni a mesék és történetek feldolgozását. A biztos olvasástechnika kialakulása, majd az erre épülő szövegértési tematika alapozza meg az anyanyelvi kommunikációt. Ez magában foglalja a fogalmak, gondolatok, érzelmek és vélemények kifejezését, értelmezését szóban és írásban egyaránt. A hallott és olvasott szöveg értése elősegíti a tanulást. A szókincs fejlesztésével, a nyelvtani szabályok játékos megismerésével és alkalmazásukkal segítjük az anyanyelv használatának még pontosabb elsajátítását. Az emlékezetet fejleszti a verstanulás, amely később hasznos lesz az idegen nyelv tanulásában.
A Lexi már olvas című kiadvány így a kompetencia alapú oktatás és az inkluzív pedagógiai elveket követi. Rávezeti a tanulókat az önálló feladatvégzésre.
 
A munkafüzet módszertani lehetőségei:
- A hangos olvasás fejlesztése.
- Az olvasottak értelmezése élőszóban.
- Az új fogalmak esetében szómagyarázat, az értelmezés segítése a szavak mondatba foglalásával.
- Szinonim kifejezések kerestetése, szókincsbővítés.
- A mesék, történetek megbeszélése után lehetőség az önálló munkára.
- Kérdésekre adott válaszok írásos megoldása.
- Írásgyakoroltatás a könyvben lévő vonalközökbe, másolással vagy önálló szövegalkotás a füzetben.
- Színezéssel, rajzolással, manipulálással, képek összekötésével a szövegértés fejlesztése.
- A sorrendiség, egymásutániság felismerése képtörténetek sorba rakásával, képek, szövegek egyeztetésével.
- A mesék, történetek dratmatizálása a szereplők kijelölésével.
- A megtanulásra kiválasztott versek elolvasás utáni ritmizálása, többszöri hangoztatással.
 
A feladatok, válaszadások fokozatai:
1. a szókép, tárgykép, eseménykép, mondat egyeztetései,
2. a szavak, mondatok füzetbe másolása,
3. egyszavas válaszok írásban, majd felsorolások és tőmondatok megfogalmazása.
 
A tankönyv anyagának ajánlott feldolgozási menete:
5-20. oldalig a szövegértés alapozása 1. osztályosoknak az olvasási képességeknek megfelelően, 21. oldaltól a szövegértés fejlesztése a 2. osztályosoknak.
Természetesen a pedagógusok a sorrendtől eltérhetnek a témák aktualitása, valamint a gyerekek képességei szerint. A helyesírási szabályokat füzetben gyakorolják. A részletes tematikát a www.ntk.hu honlapon a Gyógypedagógia címszó alatt található tanmenet tartalmazza.
 
Csabay Katalin

Leírás és Paraméterek

A Lexi tankönyvsorozat kisiskoláskortól készíti elő és alapozza meg az olvasást, az írást, és fejleszti a szövegértéshez szükséges képességeket, készségeket, kompetenciákat. A Lexi Betűországban című kötetek betű- és olvasástanításra kidolgozott feladatsorokat tartalmaznak, a Lexi írókák írástanításhoz készültek. A Lexi-sorozat tankönyvei a stabil olvasástechnika kialakítása mellett figyelembe veszik a gyermek egyéni fejlődési ütemét. A legújabb munkafüzetet azoknak a kis tanulóknak szánjuk, akik már elsajátították a folyamatos olvasást, így a figyelem összpontosítása már nem az olvasás technikájára irányul, hanem koncentrálni tudnak a tartalomra, a szövegértésre és a szövegalkotásra. Ügyeljünk arra, hogy ne siessünk!
A beszéd- és a nyelvfejlődés zavarával küzdő gyermekek esetében célszerű kezdeni a mesék és történetek feldolgozását. A biztos olvasástechnika kialakulása, majd az erre épülő szövegértési tematika alapozza meg az anyanyelvi kommunikációt. Ez magában foglalja a fogalmak, gondolatok, érzelmek és vélemények kifejezését, értelmezését szóban és írásban egyaránt. A hallott és olvasott szöveg értése elősegíti a tanulást. A szókincs fejlesztésével, a nyelvtani szabályok játékos megismerésével és alkalmazásukkal segítjük az anyanyelv használatának még pontosabb elsajátítását. Az emlékezetet fejleszti a verstanulás, amely később hasznos lesz az idegen nyelv tanulásában.
A Lexi már olvas című kiadvány így a kompetencia alapú oktatás és az inkluzív pedagógiai elveket követi. Rávezeti a tanulókat az önálló feladatvégzésre.
 
A munkafüzet módszertani lehetőségei:
- A hangos olvasás fejlesztése.
- Az olvasottak értelmezése élőszóban.
- Az új fogalmak esetében szómagyarázat, az értelmezés segítése a szavak mondatba foglalásával.
- Szinonim kifejezések kerestetése, szókincsbővítés.
- A mesék, történetek megbeszélése után lehetőség az önálló munkára.
- Kérdésekre adott válaszok írásos megoldása.
- Írásgyakoroltatás a könyvben lévő vonalközökbe, másolással vagy önálló szövegalkotás a füzetben.
- Színezéssel, rajzolással, manipulálással, képek összekötésével a szövegértés fejlesztése.
- A sorrendiség, egymásutániság felismerése képtörténetek sorba rakásával, képek, szövegek egyeztetésével.
- A mesék, történetek dratmatizálása a szereplők kijelölésével.
- A megtanulásra kiválasztott versek elolvasás utáni ritmizálása, többszöri hangoztatással.
 
A feladatok, válaszadások fokozatai:
1. a szókép, tárgykép, eseménykép, mondat egyeztetései,
2. a szavak, mondatok füzetbe másolása,
3. egyszavas válaszok írásban, majd felsorolások és tőmondatok megfogalmazása.
 
A tankönyv anyagának ajánlott feldolgozási menete:
5-20. oldalig a szövegértés alapozása 1. osztályosoknak az olvasási képességeknek megfelelően, 21. oldaltól a szövegértés fejlesztése a 2. osztályosoknak.
Természetesen a pedagógusok a sorrendtől eltérhetnek a témák aktualitása, valamint a gyerekek képességei szerint. A helyesírási szabályokat füzetben gyakorolják. A részletes tematikát a www.ntk.hu honlapon a Gyógypedagógia címszó alatt található tanmenet tartalmazza.
 
Csabay Katalin

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadói cikkszám: AP-030124
Cikkszám: 9789633283202
890 Ft (848 Ft + ÁFA)
Beszerzés alatt
Kiadói cikkszám: OH-SNE-MIR02T
Cikkszám: 9789634363330
1.690 Ft (1.610 Ft + ÁFA)
A Játékház című tankönyvcsalád a diszlexia megelőzés olvasástanítási módszere szerint készült.
Raktáron
Kiadói cikkszám: AP-040116
Cikkszám: 9789633283608
1.490 Ft (1.419 Ft + ÁFA)
Az olvasókönyv hét – tartalmilag és szerkezetileg is – megújított fejezetből áll.
Raktáron
Kiadói cikkszám: PD-361
Cikkszám: 9789639612785
1.150 Ft (1.095 Ft + ÁFA)

Felmérések igazolják, baj van a gyermekek szövegértésével. Ezen kíván segíteni az Olvasás és szövegértés című sorozat, mely felmenő rendszerben 1-8. évfolyamig a differenciáltság és fokozatosság elvének betartásával kínál szövegértési feladatokat.

Raktáron