Jobb- és balkezes betű- és szám gyakorlófüzet első. osztályosok részére
1.600 Ft (1.524 Ft + ÁFA)

Jobb- és balkezes betű- és szám gyakorlófüzet első. osztályosok részére

Kiadói cikkszám: 9789638636386
Cikkszám: 9789638636386
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Zagora 2000 Kft.
1.600 Ft (1.524 Ft + ÁFA)

Leírás

Kedves Pedagógusok és Szülők!
Balkezes gyerekkel és felnőttel bárhol, bármikor találkozhatunk. Írásunk a legtöbb használati. eszközünk és gépünk mégis szinte kizárólag a jobbkezesekhez alkalmazkodik.
A pedagógus feladata, hogy ezt a fonák helyzetet felismerve, a rendelkezésére álló összes eszközzel segítse a balkezeseket. Azért is szükséges ez, mert a kezesség, a beszéd és az intelligencia fejlődése szoros korrelációban állnak egymással.
A balkezesség nem egyszerűen csak a megszokás következménye, hanem biológiai alapokon nyugvó, a halt a jobbal szemben következetesen előnyben részesítő kézhasználat. A balkezeseknél a jobb agyfélteke dominál, és az innen induló idegpályák a hal testfelet juttatják „jobb” pozícióba.
A bal agyfélteke, amely a jobb testféllel áll szoros kapcsolatban a logikus, analitikus és lineáris gondolkodásmód felelőse. A tényszerű tudás, a speciális ismeretek tárolódnak benne, és az analitikus gondolkodást teszi lehetővé.
A jobb agyfélteke a intuitív koncepcionális elképzelések kialakulásában vesz inkább részt, és kevésbé a racionális tartahnakban.
A balkezes gyermek az iskolaérettségi vizsgálaton rendre gyengébb teljesítményt nyújt, mint a jobbkezes, mert az optikai felismerésben és a számok sorrendjében csak tükörképszerűen: jobbról-balra képes tájékozódni.
Ez a téri tájékozódás - probléma bizonytalansághoz, az olvasási irány és betűsorrend megállapításának hibái-hoz vezet.
Ha a gyermek balkezes, akkor külön meg kell tanítanunk neki az írás közbeni helyes kéz- és testtartást. A balról-jobbra tartó formákat először a levegőben, a táblán, majd a rajzlapon lehet ábrázolni. Annak érdekében, hogy a balkezes gyermek együtt tudjon haladni társaival, megkíséreltem egy olyan betű- és számgyakorló munkafüzetet összeállítani, amely megfelelően segíti őt abban, hogy társaitól ne maradjon le, sikerélménye legyen.
A füzet tanórai használatra készült, de az első osztályok fejlesztő foglalkozásain, a felzárkóztató foglalkozásokon, a diszlexiás gyermekeknél, jobbkezes tanulóknál és a kisegítő iskolások fejlesztésénél is alkalmazható.
Évekkel ezelőtt a gyerekeket megakadályozták abban, hogy a bal kezüket használják. Ma már engedik, hogy a választott kezüket használják, de nem mutatják meg nekik ennek legcélravezetőbb módját.
Írásuk lassú és rendetlen lesz, kialakul egy hajlam az izomfáradtságra, az izom kimerülésére. Mindez az írás iránt érzett ellenszemet alakíthatja ki.
Ha megpróbálták a halkezeseket utánozni, valószínűleg egy „horog” néven ismert helyzetet vettek fel. Bal karjukat behajlítva írnak, így a kéz az írás felett van, és a ceruza hegye a test felé döntött. A toll használata még nehezebb és a tintával készült írás maszatos, pacás lesz. Mindezen problémák oka az irány. Az írás során a bal oldali margónál kezdünk, és a lap jobboldali része felé haladunk. A jobb kezeseknél a kar könnyen elmozdítható a testtől „el, kifelé” irányba. A balkezes ennek ellenkezőjére számíthat. Néhány balkezes gyermek fordítva, ellenkező irányban ír. A megoldás az, hogy a papírlapot a test középpontjától balra kell elhelyezni. A hal karnak így elegendő helye lesz arra, hogy befelé mozduljon, ahogy a kéz a papír felétől a jobb széle felé haladva ír. Ez a módszer ösztönzi az elfogadott irányba való írást, és megelőzi a kar begörcsölését és a test megcsavarodását.
A másik probléma a feszültség, amelyet az íróeszköz szoros, görcsös fogása okoz. A kisgyereknek a nagyméretű papír és a vastag ceruza lenne a megfelelő. Nagyon fontos, hogy a ceruzát, tollat a hegyétől legalább 3 cm távolságra fogják bal kézzel íráskor, mert így az ujjak nem takarják el a már leírt szavakat.
A Szülő kezdetben maga is vegyen részt a gyakorlásban!

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Ki(s)számoló feladatok 3. osztályosoknak (MK-4103)

Kiadói cikkszám:MK-4103
Cikkszám:9789631646856
1.150 Ft (1.095 Ft + ÁFA)
Új külsővel, viszont a régi, magas szintű tartalommal jelenik meg a Műszaki Kiadó gondozásában Ligetfalvi Mihályné és Gránitzné Ribarits Valéria Ki(s)számoló feladatok a 3. osztályosoknak című kiadványa.
Raktáron

Varázsképek - Szorzás

Kiadói cikkszám:MS-1551
Cikkszám:9789636976569
1.640 Ft (1.562 Ft + ÁFA)
A munkafüzet a szorzás játékos, élvezetes gyakorlására nyújt kiváló lehetőséget, a diákokat jókedvű feladatvégzésre serkenti.
Raktáron

Ki(s)számoló - Mit tudok a mértékegységekről? (MK-4105)

Kiadói cikkszám:MK-4105
Cikkszám:9789631648652
1.150 Ft (1.095 Ft + ÁFA)
A munkafüzet szemléletesen és élményszerűen gyakoroltatja a tanulókkal a 2. és 3. évfolyamon tanult mértékegységeket.
Raktáron

Varázsképek - Osztás

Kiadói cikkszám:MS-1552
Cikkszám:9789636976736
1.640 Ft (1.562 Ft + ÁFA)
A matematikai kifejezések pontos használatára szoktatja a diákokat.
Raktáron