4.195 Ft
(3.995 Ft + ÁFA)
Leírás
Játékgyűjteményünk célja elsősorban az, hogy segítséget nyújtsunk az óvodai és iskolai szabadidős programok hatékony, fejlesztés-orientált megszervezéséhez. A játékok többsége közismert és szeretett, de talán néhány közülük már feledésbe merült.
Sokféle gyűjtemény látott már napvilágot e témában – mely kiadványok nekünk is segítségünkre voltak –‚ azonban szeretnénk abban újszerűt nyújtani, hogy a játékokat a főbb képességterületek szerint csoportosítottuk, és igyekeztünk őket nehézségi sorrendbe rendezni. Az egyes képességterületek nem különíthetők el egymástól, hiszen szoros kölcsönhatásban állnak. A különböző játékok során más-más területen van a hangsúly, de egyidejűleg több képességterületet fejlesztenek. Így előfordul, hogy egy játék többször szerepel gyűjteményünkben, más-más fejezetben. A leírások végén pedig felsoroltuk azokat a képességeket, készségeket is, amikre az adott tevékenység leginkább hatással van.
Igyekeztünk úgy összeállítani a játékok tárát, hogy minél kevesebb elő készületet és eszközt igényeljenek, hogy bárhol, bármikor elő lehessen állni egy-egy új ötlettel. Ahol mégis valamilyen kellékre, netán nagyobb térre van szükség, azt piktogrammal jelöltük a hatékonyabb használhatóság érdekében.
Több éven keresztül, különböző osztályfokokon és tagozatokon kerültek kipróbálásra az itt szereplő játékok, amelyek tapasztalatai tovább segítették a gyűjteménnyel kapcsolatos munkánkat. Ezúton is köszönetünket fejezzük ki kollégáinknak, akik szakértelmükkel, ötleteikkel, javaslataikkal, a gyakorlatba való átültetéssel közreműködtek e könyv megszületésében.
Az ő véleményükre alapozva mondhatjuk el, hogy ezek a játékos órák a fejlesztés megvalósulása mellett fontos helyszínéül szolgáltak az együttes, közös játék megtapasztalásának. Új élményt jelentett ez a – bár tanórai kereteken belül szervezett, de – más jellegű „tanulás”. Ezt a gyerekek játékként élték meg, és úgy is viselkedtek: felszabadultan, nyitottabban, ami főként az egyébként szorongóbb tanulókra volt nagyon jó hatással. Mertek megnyilvánulni, kommunikálni, felvállalni a gondolataikat. A gyerekek a közös játék során jobban megismerték egymást, elfogadóbbá váltak.
Mivel iskolánk tanulói sajátos nevelési igényűek (tanulásban akadályozottak és beszédsérültek), ezért azt is figyelembe vettük, hogy számukra minden játék- szabály érthető és kivitelezhető legyen. Ez néhol kisebb eltéréseket eredményez az eredeti szabályoktól.
A fokozatosan nehezedő játékok miatt óvodás kortól egészen kiskamasz korig ajánljuk a játékokat, de természetesen mindig szem előtt tartva a játékok kiválasztásánál az adott gyermek vagy gyermekcsoport egyéni igényeit, érdeklődési körét, fejlettségi szintjét. A játék során pedig – ugyanúgy mint a tanulási helyzetekben – ügyeljünk a fent felsoroltakon túl a fáradtság tüneteire is!
Gyűjteményünkben hat fő részképesség terület szerint rendeztük fejezetek be a játékokat, amelyeket mindig néhány bevezető gondolattal nyitunk, bepillantást nyújtva, hogy miért is fontos ezekkel a képességekkel foglalkoznunk.
A könnyebb eligazodást a betűrendes játékmutató mellett egy képességterületek szerint rendezett, tematikus mutató segíti a kötet végén.
A leírásoknál mindig a minimális játékos-számot jelöltük, ami értelemszerűen csoport- vagy osztálylétszámig is bővíthető, ha óvodai, iskolai keretek között játsszuk.
Mivel a legtöbb játék már egy-két gyermekkel is játszható, ezért szeretettel ajánljuk a szülők és nagyszülők figyelmébe is. Hiszen nincs nagyobb öröm a kisgyermekek számára, mint a szeretteikkel való közös játék, és miért ne legyen ez az együtt töltött idő hasznos a részképesség-fejlődés szempontjából is?!
Előszó a játékgyűjteményhez
Bevezető
Jelmagyarázat
I. Nagymozgás és mozgáskoordináció fejlesztése
Mondókák
Énekes játékok
Futó- és fogó játékok
Sorversenyek
Labdajátékok
Csapatjátékok
II. Finommotorika fejlesztése
Mondókák
A finommotorika fejlesztését szolgáló gyakorlatok és játékok
III. Testséma, téri tájékozódás és lateralitás fejlesztése
Mondókák
Testséma fejlesztése
Téri tájékozódás fejlesztése
Lateralitás fejlesztése
IV. Észlelés, figyelem és emlékezet fejlesztése
Auditív észlelés, -figyelem fejlesztése
Vizuális észlelés, -figyelem fejlesztése
Taktilis- és kinesztetikus észlelés fejlesztése
Összetett játékok az intermodális integráció fejlesztésére
Az emlékezet fejlesztése
Soralkotás- és szeriális emlékezet fejlesztése
V. Anyanyelvi készségek és általános tájékozottság fejlesztése
Légzés, hangerő, hangszín és artikuláció fejlesztése
Szókincs fejlesztése
Beszédértés a szótagok, szavak és mondatok szintjén
Általános tájékozottság fejlesztése
VI. Logikus gondolkodás és matematikai készségek fejlesztése
Logikus gondolkodás fejlesztése
Matematikai készségek fejlesztése
Mellékletek
Játékok betűrendben
Tematikus tárgymutató részképességek szerint
Felhasznált irodalom
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Ki(s)számoló feladatok 3. osztályosoknak (MK-4103)
Kiadói cikkszám:MK-4103
Cikkszám:9789631646856
1.150 Ft
(1.095 Ft + ÁFA)
Új külsővel, viszont a régi, magas szintű tartalommal jelenik meg a Műszaki Kiadó gondozásában Ligetfalvi Mihályné és Gránitzné Ribarits Valéria Ki(s)számoló feladatok a 3. osztályosoknak című kiadványa.
Raktáron
Varázsképek - Szorzás
Kiadói cikkszám:MS-1551
Cikkszám:9789636976569
1.440 Ft
(1.371 Ft + ÁFA)
A munkafüzet a szorzás játékos, élvezetes gyakorlására nyújt kiváló lehetőséget, a diákokat jókedvű feladatvégzésre serkenti.
Raktáron
Varázsképek - Osztás
Kiadói cikkszám:MS-1552
Cikkszám:9789636976736
1.440 Ft
(1.371 Ft + ÁFA)
A matematikai kifejezések pontos használatára szoktatja a diákokat.
Raktáron
Ki(s)számoló - Mit tudok a mértékegységekről? (MK-4105)
Kiadói cikkszám:MK-4105
Cikkszám:9789631648652
1.150 Ft
(1.095 Ft + ÁFA)
A munkafüzet szemléletesen és élményszerűen gyakoroltatja a tanulókkal a 2. és 3. évfolyamon tanult mértékegységeket.
Raktáron