Leírás
A beszed lehetősége vele születik az emberrel, de beszelni csak emberi, beszelő környezetben tanul meg. A beszédhez szükséges képességek fejlődéséről és a környezet ösztönző szerepéről szol a könyv első része; a szülőknek és a nevelőknek (pedagógusoknak) szolgai hasznos információkkal. Ha a fejlődésben zavarok mutatkoznak, beszédhiba fordulhat elő. A gyermeknek azonban nem minden nyelvi nehézsége valódi beszédhiba. Bizonyos életkorokban megengedett, hogy pöszén, nyelvtanilag hibásan, akadozva beszéljen, ezek az élettani beszédhibák. Hogy melyek azok az életkori periódusok, amikor ez meg fiziológiás és mikor kell valódi (patológiás) beszédhibára gyanakodni, azt is megtudjuk a továbbiakban.
Az élettani beszédhibákkal kapcsolatos helyes szülői és nevelői magatartáshoz is ad tanácsokat a könyv, valamint ahhoz, hogy mit tegyünk, hova forduljunk, ha igazi beszédzavar gyanúja merül fel.