Fimota Központ
Minden gyerek más, minden családban más az öröm, vagy a gondok forrása.
A FIMOTA Központ munkatársainak első feladata az, hogy a szülők beszámolója alapján azonosítsa a problémát.
A szülő mondja meg, hogy mi a gondja, és hogy mit szeretne elérni.
Mi a vizsgálatok alapján speciális terápiával, szülőtréninggel abban tudunk segíteni, hogy a célok megvalósuljanak.
Kiadványaink tematikusan, egy-egy, az iskolai tanuláshoz szükséges készség fejlesztését célozzák. A leggyakoribb és a tanulást a legnagyobb mértékben érintő készségek a téri tájékozódás, a beszédészlelés és beszédértés. Ezek nélkül az olvasás, írás, számolás nem sajátítható el. A feladatok nehézségi sorrendben követik egymást és már nagycsoportos óvodás kortól elkezdhetők.
Szeretném erősen hangsúlyozni, hogy az erőltetett gyakorlás, a rideg, fegyelmezett légkör nem segíti a készségek alakulását. Az észlelés kialakulásához oldott, játékos hangulatra van szükség. Napi 10-15 perc jó hangulatú gyakorlás már eredményre vezet. A feladatokat úgy kell megválasztani, hogy a gyerek a 60%-át meg tudja csinálni. Tanulni csak a sikerek alapján lehet. A kudarc nem motivál! Ha a feladat nehéz vagy unalmas, akkor külső motivációt (de csak apróságot) is szabad használni.
Auditív észlelés
A Fimota Fejlesztő Füzetek sorozatának a Beszédészlelés és Beszédértés fejlesztő könyvek után az Auditív észlelés teszi teljessé a hallási ingerek feldolgozásának területét.