Bizonyára nem kell érveket felsorakoztatni egy olyan tevékenység szükségessége mellett, mint a beszédfejlesztés, beszédértés fejlesztése. A beszédfejlődés támogatása sosem volt ennyire időszerű, mint napjainkban. A legváltozatosabb problémákkal kerülünk szembe kisgyermekeinket hallgatva: gyenge szókincs, artikulációs zavarok, lelki eredetű vagy motoros beszédritmikai eltérések, s a beszédészlelés és -értés hiányosságai, melyek már az olvasás, írás elsajátítását is veszélyeztethetik. A gyermekek nyelvi fejlődése nem minden családi környezetben biztosított. A szülő gyakran későn veszi észre, hogy nem használta ki kellőképpen az egymásrautaltság első néhány évét, hogy kialakítsa a biztos beszédtudást, beszédhasználatot. Szükséges a segítségnyújtás, ha kell fejlesztő helyzetben, ha kell, játékosan. Az óvodai környezet indirekt is fejleszt, de szükséges, hogy a tervezett tevékenységek körébe olyan játékokat is bevegyünk, melyek a jó hangulat felütésével nyelvi gondolkodásra, együttműködésre serkentik a kisgyermekeket. Gósy Mária kézikönyve nagy segítség ebben az ügyben. (Gósy Mária-Imre Angéla: Beszédpercepciós fejlesztő modulok) Ennek a modulgyűjteménynek egy továbbgondolását tartja a kezében a kedves Érdeklődő. Feszültségmentes, nem oktató, önfeledt játékszituáció kialakítása után kezdődhet a FELESELŐzés. Praktikusan óvodapedagógusok kezébe ajánljuk, de kétségtelen, hogy tanítók is elővehetik a fonológiai tudatosság kialakítása alatti időszakban. A fejlesztő munkatársak is kedvelhetik ezt a következetes felépítésű, a fokozatosság elvét tiszteletben tartó, sokoldalú nyelvfejlesztő játékot.
Ez a fejlesztő könyv bárkinek ajánlható; nem árt akkor sem, ha nincs elmaradás vagy zavar a beszédészlelésben és a beszédmegértésben. Ha viszont szükséges, akkor nagyon jó hatású.
A kiadványt elsősorban azoknak a szakembereknek ajánljuk, akik Down-szindrómás és más kóreredetű intellektuális képességzavart vagy nyelvfejlődési zavart mutató személyekkel foglalkoznak. A kiadvány – felépítésének köszönhetően – fejlesztő foglalkozások, terápiás alkalmak és tanórai keretek között is sikeresen alkalmazható.
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.