Termékek Menü
   

Ének-zene tantárgypedagógia (PD-295)

Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
1.995 Ft
1.696 Ft (1.615 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 15%
Kiadó: Pedellus Tankönyvkiadó
Kiadói cikkszám: PD-295
Elérhetőség: Raktáron
Az eredményes ének-zenei nevelés egyik fontos feltétele a tanító tudatos, átgondolt, rendszeres tervezőmunkája. Csak akkor érhető el komoly eredmény a zenei képesség- és készségfejlesztés területén, ha az órák feladatai egész év során láncszerűen és logikusan kapcsolódnak egymáshoz.
Kiadási év: 2007
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

Az eredményes ének-zenei nevelés egyik fontos feltétele a tanító tudatos, átgondolt, rendszeres tervezőmunkája. Csak akkor érhető el komoly eredmény a zenei képesség- és készségfejlesztés területén, ha az órák feladatai egész év során láncszerűen és logikusan kapcsolódnak egymáshoz. Minden óra az előzőekhez képest kicsivel többet nyújt a gyermekeknek, ugyanakkor kicsivel többet is vár el tőlük. Ez azonban csak abban az esetben valósulhat meg, ha a tanító állandóan értékeli osztálya és az egyes tanulók zenei képességének, tevékenységének szintjét, és ehhez válogatja a következő órák, hetek feladatait. Nem szerencsés tehát, ha a tanító éveken át megelégszik egy központilag kiadott tematika hű másolásával, mely alapján november 3. hetében mindig ugyanazt a dalt tanítja, ugyanazokat a készségfejlesztő feladatokat valósítja meg éveken keresztül. Ilyenkor ugyanis nem a saját osztálya fejlődéséhez méri a feladatokat, hanem egy „fantom” osztályra megírt, elgondolt haladást próbál betartani. Elképzelhetetlen, hogy az ország minden 3. osztálya „egyszerre lép”, azonosan fejlődik.
A központi tematikák tanulmányozása hasznos is lehet, hiszen ötleteket adhat a tanítónak, de mindenki maga felelős a saját osztálya egyedi fejlődésének irányításáért. Legalább ennyire fontos feltétele az eredményes munkának a változatos tevékenység megszervezése. Természetes, hogy az énekórákon azonos típusú feladatok ismétlődnek, hiszen mindig van ritmizálás, szolmizálás, elemzés, zenehallgatás. A gyakorlás viszont csak akkor vezet eredményhez, ha közben nem válik monotonná, unalmas rutinná, hanem gondolkodtató, motiváló, módszeres eljárások sorát tudjuk beépíteni az órai munka folyamatába.
A jelen kötetben közreadott anyaggal segíteni kívánjuk a tanítójelölteket abban, hogy ének-zenei nevelőmunkájukat tudatos tervszerűséggel kezdhessék meg, énekóráikat változatos, játékos, a gyermekeket aktivizáló zenei feladatokkal színesítsék, gazdagítsák. A jegyzet az „ének-zene tantárgypedagógia” című tárgy előadásainak anyagát egészíti ki, azt teszi szemléletessé, teljessé. Természetesen a jegyzet azoknak az éneket tanító pedagógusoknak is szól, akik tanulmányaikat korábban fejezték be, s most szeretnék felfrissíteni módszertani tudásukat. Választ ígérünk azon kérdéseikre, hogy mit?, mikor? és hogyan? – az ének-zenei nevelésben.

Bevezető
ZENEELMÉLETI ISMERETEK
A zenei hang tulajdonságai
A zene kifejező eszközei
BEVEZETÉS A ZENEI KIFEJEZŐ ESZKÖZÖK VILÁGÁBA
Bevezetés a ritmus világába
Bevezetés a dallam világába
Bevezetés a formák, szerkezetek világába
Bevezetés az együtthangzás világába
Bevezetés a hangszínek világába
Bevezetés a hangerő (dinamika) világába
Bevezetés a tempó világába
A zene egyenletes lüktetése
A ZENEI TUDÁS KIALAKULÁSÁT, FEJLŐDÉSÉT MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK
A zenei képességfejlesztés tervezhetősége
A belső hallás fejlesztése
A zenei emlékezőképesség fejlesztése
AZ ÓVODA ZENEI NEVELÉSE
A 6-7 éves, óvodába járt gyermek zenei iskolaérettségének mutatói
Az átmeneti időszak zenei feladatai
KODÁLY ZOLTÁN ZENEI NEVELÉSI KONCEPCIÓJA
Az Ádám Jenő-módszer jellemzői
AZ ÉNEK-ZENEI NEVELÉS ÉNEKES ANYAGA
Népi mondókák
Népi dalos játékok
Magyar népdalok
Alkalomhoz kötött dalok
Komponált, költött dalok
Más népek gyermek- és népdalai
DALTANÍTÁSI MÓDSZEREK
A hallás utáni daltanítások
A jelrendszerről történő daltanítások
A ZENEHALLGATÁSRA NEVELÉS ÉS ZENEHALLGATÓVÁ NEVELÉS TANTÁRGYPEDAGÓGIAI KÉRDÉSEI
Az alsó tagozat zenehallgatási programja
A jó zenehallgatás feltételei
A ZENEI ALKOTÓKÉPESSÉG, A KREATIVITÁS FEJLESZTÉSE
Ritmikai alkotójátékok.
Dallami alkotójátékok
AZ ÉNEK-ZENEI NEVELÉS HELYE A TANTERVEKBEN
Az ének-zenei nevelés tervezésének szakaszai
Tantervek ismerete
Az iskola saját tantárgyi programja, 4 éves tematikája
A tanító éves terve
A tematika, ütemterv
Az órák felépítése
Az óravázlatok elkészítése
Megfigyelési szempontok az ének-zene órák elemzéséhez (A és B változat)
BARANGOLÁS AZ ÉNEKKÖNYVEK VILÁGÁBAN
AZ ÉNEK-ZENEI NEVELÉS CÉLJA ÉS FELADATAI
MINTAVÁZLATOK

Vélemények

5.00
1 értékelés
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Írja meg véleményét!
| 5 / 5 csillag!
2018. 05. 23.
Remek kiadvány, minden zenét tanító kollégának jó szívvel ajánlom.

További ajánlatunk

Top termékek
Kiadói cikkszám: 9789630852555
3.290 Ft (3.133 Ft + ÁFA)
Kiadó: Magánkiadás
A testnevelés érettségi vizsgához ad kitűnő segítséget ez a nagy gondossággal összeállított könyv.
Kiadói cikkszám: NT-56440/NAT
2.490 Ft (2.371 Ft + ÁFA)
Kezdő vagy újrakezdő nyelvtanulóknak szól, A2 szintre fejleszti a nyelvtudást
Kiadói cikkszám: MK-1080
4.190 Ft 3.562 Ft (3.392 Ft + ÁFA)
A korábbi két kötet (Példatár és Megoldások) egybeszerkesztett változata! Nagy segítséget jelent a közép- és emelt szintű érettségire való felkészülésben.
Kiadói cikkszám: NT-11188
2.290 Ft (2.181 Ft + ÁFA)
A Játékház című tankönyvcsalád a diszlexia megelőzés olvasástanítási módszere szerint készült.
Kiadói cikkszám: NT-56440/M/NAT
1.890 Ft (1.800 Ft + ÁFA)
Kezdő vagy újrakezdő nyelvtanulóknak szól, A2 szintre fejleszti a nyelvtudást