Leírás
Ezt a könyvet olyan kisgyermekeknek ajánljuk, akiknek a beszéd- és nyelvi fejlődése nehezen indul, még nem beszélnek, vagy csak nagyon keveset, esetleg nehézségeik vannak a beszéd megértésében is.
Ajánljuk a szülőknek, akik szívesen beszélgetnek gyermekükkel, és fontos számukra anyanyelvünk szebbé, jobbá tétele. Ajánljuk a logopédusoknak, mert a beszéd- és nyelvi fejlesztés az ő feladatuk, bár nem nélkülözhető a család és a gyermek tágabb környezetében (bölcsőde, óvoda) lévő felnőttek segítő közreműködése sem. A könyv képei motiválják a hangadást, a tárgyak, cselekvések megnevezését, majd a mondatalkotást. Sorra kerül a különböző nyelvi formák tanulása, és célja a pontos beszédértés, a beszédfigyelem fejlesztése is. A képekhez tartozó szavakat, mondatokat és kérdéseket a melléklet tartalmazza. Reméljük, hogy ez a szép, színes könyv örömet okoz a gyerekeknek, szülőknek, és a logopédusok sikeresen tudják használni terápiás munkájukban.
Milyen tankönyv az – kérdezhetik, akik kézbe veszik könyvünket – amelyben nincs megtanulandó ismeretanyag, hiányoznak belőle bekeretezett szabályok, ellenőrző kérdések és félévi, év végi felmérő lapok?
Olyan – válaszoljuk –, amelyik nem ismeretanyagot közvetít, hanem egy készségnek, az előzőleg már kialakított magyar beszédhangok helyes ejtésének elsajátítását szolgálja. Ezért alkalmazása a beszédjavító általános iskolákban, valamint a beszédjavító (logopédiai) csoportokban és osztályokban – a kiejtés tanítása, tanulása egész folyamatában, a betűtanítás előkészítése során és az olvasási zavarok (diszlexia) javításában – egyaránt ajánlott.