Termékek Menü

Csak bátran, Til tigris!

Ár:
2.200 Ft (2.095 Ft + ÁFA)
Kiadói cikkszám: 9789632261447
Cikkszám: 9789632261447
Elérhetőség: Rendelhető
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Medicina Kiadó
Kiadási év: 2008
Menny.:db

Leírás

E viselkedésterápiás tréning célja, hogy nagyobb önbizalomhoz segítse a szociálisan félénk gyerekeket, csökkentse az elkerülő magatartást, új, gyakorlatban alkalmazható viselkedési stratégiákat alakítson ki, és fejlessze a már meglévő, a szociális szituációkban való boldoguláshoz szükséges kompetenciákat. A „Csak bátran, Til Tigris!” program a többi tréningprogramtól a tigris mint identifikációs figura és modell szerepeltetésével különbözik. Til, a szégyenlős tigris sok mindent nem mer, és a gyerekekkel együtt elhatározza, hogy megtanul és kipróbál néhány új dolgot. Rajta keresztül sajátítják el a gyerekek a tréningprogram elemeit. A tréningprogramot öt-tíz éves fiúk és lányok számára dolgozták ki, amelyben lépésről lépésre nehezebb szituációkat gyakorolhatnak, és amelynek hatékonyságát a szerzők több kontrollált csoportos tanulmánnyal bizonyították. A tréning a szociális félénkség tüneteivel, keletkezésével és fennmaradásával kapcsolatos legfrissebb kutatási eredményeken alapul, melyek a könyv elméleti részében kerülnek bemutatásra - ez képezi a tréning kifejlesztéséül szolgáló elméleti hátteret. A diagnosztikához és a terápiás hatékonyság ellenőrzéséhez használatos aktuális módszereket a 4. fejezet mutatja be. A tréning kifejlesztésekor a szerzők a specifikus terápiás technikák felhasználása mellett arra is ügyeltek, hogy tetszetős anyagok és játékos módszerek alkalmazása révén a gyerekek élvezzék a programban való részvételt.

A társszerző előszava
A fordítók előszava
Bevezetés
Klinikai tünetek, klasszifikáció és epidemiológia
A szociális félénkség megjelenési formái
A szociális félénkség elhatárolása más rokon fogalmaktól
Epidemiológia
A szociális félénkség lefolyása
Rizikófaktorok és befolyásoló tényezők
Összefoglalás
A szociális félénkség kialakulása és fennmaradása
Hinsch és Pfingsten folyamatmodellje
A szociális fóbia Clark és Wells szerinti modellje
Döpfner kognitív-viselkedéselméleti modellje
A viselkedésgátlás biológiai modellje: „Behavioral Inhibition”
Összefoglalás
Multimodális magyarázó modell
Diagnosztika és a terápiás hatékonyság ellenőrzése
A szociális félénkség diagnosztikájának sajátosságai
Az első beszélgetés
Mikor javasolt szociális kompetencia tréning és mikor nem?
Diagnosztikai eljárások
Aktuális tudományos ismeretek a szociális félénkség kezeléséről
Áttekintés
A szociális félénkség kezelésére tett első lépések
A szociális kompetenciatréningek koncepciói
A gyerekekkel végzett szociális kompetenciatréningek hatékonyságát vizsgáló folyamatelemzések, kontrollált tanulmányok és metaanalízisek
Összefoglalás és a kezelés jelenlegi tudományos helyzete
Az intervenciós programok koncepciójával és hatékonyságvizsgálatával kapcsolatos következtetések
A Tigris-tréning koncepciója és felépítése
Terápiás módszerek
A tréning célja
A tréning struktúrája
Az órák felépítése
Módszerek és segédeszközök
A szerepjátékok vezetésének sémája
Nehéz helyzetek a tréning során
Két esetleírás
Együttműködés a szülőkkel
Lehetséges nehézségek a szülőkkel való együttműködés során
Tájékoztató lapok a szülőknek
A Tigristréning menete
Első óra: Til Tigris megismerése
Ki is az a Til Tigris?
Fő téma: Tanulási célok
Második óra: Lazítás és a beszélgetés szabályai
Harmadik óra: A csoport megismerése és a beszélgetés szabályai
Negyedik óra: Kapcsolatteremtés a többi gyerekkel
Ötödik óra: Hogyan kell előadni valamit a csoport előtt?
Hatodik óra: Egy jogos követelés keresztülvitele
Hetedik óra: Hogyan mondunk nemet/utasítunk vissza valamit?
Nyolcadik óra: Egyéni tanulási cél
Kilencedik óra: Önálló vásárlás
Tizedik óra: Erőszak nélkül védekezni a csúfolódások ellen
Tizenegyedik óra: A búcsúünnepség
Hatékonyságvizsgálati tanulmány
Az első és második tesztfelvételi időpont eredményeinek összehasonlítása (pre/post)
Leíró értékelés
Másfél éves utánkövetés
Klinikailag releváns változások egyéni szinten
Összefoglalás és kitekintés
Irodalom
Kiegészítő irodalom
Függelék
Explorációs kérdőív
Szülői napló
Tanári napló
A hangulattigris
Gondolatok
Érzelmek
Oklevél
Szabásminta a tigrisbábhoz
Megfigyelési jegyzőkönyv
Gyermekkönyv
Tárgymutató

Leírás és Paraméterek

E viselkedésterápiás tréning célja, hogy nagyobb önbizalomhoz segítse a szociálisan félénk gyerekeket, csökkentse az elkerülő magatartást, új, gyakorlatban alkalmazható viselkedési stratégiákat alakítson ki, és fejlessze a már meglévő, a szociális szituációkban való boldoguláshoz szükséges kompetenciákat. A „Csak bátran, Til Tigris!” program a többi tréningprogramtól a tigris mint identifikációs figura és modell szerepeltetésével különbözik. Til, a szégyenlős tigris sok mindent nem mer, és a gyerekekkel együtt elhatározza, hogy megtanul és kipróbál néhány új dolgot. Rajta keresztül sajátítják el a gyerekek a tréningprogram elemeit. A tréningprogramot öt-tíz éves fiúk és lányok számára dolgozták ki, amelyben lépésről lépésre nehezebb szituációkat gyakorolhatnak, és amelynek hatékonyságát a szerzők több kontrollált csoportos tanulmánnyal bizonyították. A tréning a szociális félénkség tüneteivel, keletkezésével és fennmaradásával kapcsolatos legfrissebb kutatási eredményeken alapul, melyek a könyv elméleti részében kerülnek bemutatásra - ez képezi a tréning kifejlesztéséül szolgáló elméleti hátteret. A diagnosztikához és a terápiás hatékonyság ellenőrzéséhez használatos aktuális módszereket a 4. fejezet mutatja be. A tréning kifejlesztésekor a szerzők a specifikus terápiás technikák felhasználása mellett arra is ügyeltek, hogy tetszetős anyagok és játékos módszerek alkalmazása révén a gyerekek élvezzék a programban való részvételt.

A társszerző előszava
A fordítók előszava
Bevezetés
Klinikai tünetek, klasszifikáció és epidemiológia
A szociális félénkség megjelenési formái
A szociális félénkség elhatárolása más rokon fogalmaktól
Epidemiológia
A szociális félénkség lefolyása
Rizikófaktorok és befolyásoló tényezők
Összefoglalás
A szociális félénkség kialakulása és fennmaradása
Hinsch és Pfingsten folyamatmodellje
A szociális fóbia Clark és Wells szerinti modellje
Döpfner kognitív-viselkedéselméleti modellje
A viselkedésgátlás biológiai modellje: „Behavioral Inhibition”
Összefoglalás
Multimodális magyarázó modell
Diagnosztika és a terápiás hatékonyság ellenőrzése
A szociális félénkség diagnosztikájának sajátosságai
Az első beszélgetés
Mikor javasolt szociális kompetencia tréning és mikor nem?
Diagnosztikai eljárások
Aktuális tudományos ismeretek a szociális félénkség kezeléséről
Áttekintés
A szociális félénkség kezelésére tett első lépések
A szociális kompetenciatréningek koncepciói
A gyerekekkel végzett szociális kompetenciatréningek hatékonyságát vizsgáló folyamatelemzések, kontrollált tanulmányok és metaanalízisek
Összefoglalás és a kezelés jelenlegi tudományos helyzete
Az intervenciós programok koncepciójával és hatékonyságvizsgálatával kapcsolatos következtetések
A Tigris-tréning koncepciója és felépítése
Terápiás módszerek
A tréning célja
A tréning struktúrája
Az órák felépítése
Módszerek és segédeszközök
A szerepjátékok vezetésének sémája
Nehéz helyzetek a tréning során
Két esetleírás
Együttműködés a szülőkkel
Lehetséges nehézségek a szülőkkel való együttműködés során
Tájékoztató lapok a szülőknek
A Tigristréning menete
Első óra: Til Tigris megismerése
Ki is az a Til Tigris?
Fő téma: Tanulási célok
Második óra: Lazítás és a beszélgetés szabályai
Harmadik óra: A csoport megismerése és a beszélgetés szabályai
Negyedik óra: Kapcsolatteremtés a többi gyerekkel
Ötödik óra: Hogyan kell előadni valamit a csoport előtt?
Hatodik óra: Egy jogos követelés keresztülvitele
Hetedik óra: Hogyan mondunk nemet/utasítunk vissza valamit?
Nyolcadik óra: Egyéni tanulási cél
Kilencedik óra: Önálló vásárlás
Tizedik óra: Erőszak nélkül védekezni a csúfolódások ellen
Tizenegyedik óra: A búcsúünnepség
Hatékonyságvizsgálati tanulmány
Az első és második tesztfelvételi időpont eredményeinek összehasonlítása (pre/post)
Leíró értékelés
Másfél éves utánkövetés
Klinikailag releváns változások egyéni szinten
Összefoglalás és kitekintés
Irodalom
Kiegészítő irodalom
Függelék
Explorációs kérdőív
Szülői napló
Tanári napló
A hangulattigris
Gondolatok
Érzelmek
Oklevél
Szabásminta a tigrisbábhoz
Megfigyelési jegyzőkönyv
Gyermekkönyv
Tárgymutató

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadói cikkszám: NB-003
Cikkszám: 9786158207058
1.300 Ft (1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron
Kiadói cikkszám: 9638620310
Cikkszám: 5999638620313
1.390 Ft (1.324 Ft + ÁFA)
A feladatgyűjtemény több évtizedes munka esszenciája, a habilitációs programcsomag első része.
Raktáron
Kiadói cikkszám: 9789631298628
Cikkszám: 9789631298628
3.990 Ft (3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron
Kiadói cikkszám: NB-002
Cikkszám: 9786158207010
1.300 Ft (1.238 Ft + ÁFA)
A Nebuló 2. képességfejlesztő és a helyesírási készség megalapozását segítő feladatgyűjtemény.
Raktáron