Bolondos számok
Szerző | Deákné B. Katalin |
Formátum | B/6,keménytáblás |
Terjedelem | 32 oldal + 24 db kártya |
Kiadói cikkszám: | 9789639420809 |
Cikkszám: | 9789639420809 |
Elérhetőség: | Beszerzés alatt |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Tudatos Lépés Kft. |
Leírás és Paraméterek
Kedves Szülő!
Egyre több gyermeknek okoz problémát a matematika már az alsóbb osztályokban is. Ebben nagyrészt az alapkészségek hiánya játszik szerepet. De miért vannak ezek az alapvető hiányosságok?
A modern játékok világában a számlálásra nem sok lehetőség kínálkozik. Ebből fakad, hogy bár a gyerekek elsorolják a memorizált számokat akár háromévesen is, de annak mennyiségtartalmával nincsenek tisztában.
E könyv ezt a hiányosságot igyekszik pótolni, célja a gyerekek mennyiség- és számfogalmának biztos kialakítása.
A könyv nézegetésével, a gyakori számlálással, a mennyiségek sokféle ábrázolásával olyan gyerekek is fejlődésnek indulhatnak, akiknél a számolásbeli hiányosságok már felfedezhetők.
Útmutató a könyv használatához:
Míg a hároméves gyerekekkel csak a számok nézegetése és megnevezése jelenti a játékot, addig a négyévesek már meghallgathatják a számok bemutatkozását, s próbálkozhatnak az ujjaikon is megmutatni az egyes mennyiségeket. A kártyák rakosgatása, a sütik számlálása jó játék lehet. Az öt- és hatévesek pedig fokozatosan megismerkedhetnek a számokkal a feladatokon keresztül.
Fontos a gyerekek folyamatos terhelése, kitartásra bíztatása, figyelmük, koncentrálóképességük fenntartása.
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.