Biológia érettségizőknek 1. kötet (MS-3155)
Alcím | Felkészítő könyv közép- és emelt szintű érettségire készülőknek |
Szerző | Szerényi Gábor Dr. |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
Terjedelem | 200 oldal |
Kiadói cikkszám: | MS-3155 |
Cikkszám: | 9789636976507 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Mozaik Kiadó |
Leírás és Paraméterek
A Biológia érettségizőknek című kétkötetes kiadvány mind a gimnáziumokban, mind pedig a szakközépiskolákban érettségizők jól használhatják a felkészülésük során. A könyvek szerkezete eltér a hagyományos tankönyvekétől, hiszen az ismereteket nem leckénként, hanem témakörönként tartalmazza. Egységes, következetes szerkezete, megjelenése biztosítja a tantárgy fogalom- és ismeretrendszerének átláthatóságát, az összefüggések megértését, a tantárgyon belüli koncentrációt.
A könyv egyaránt használható a tanórákon és az otthoni, illetve önálló tanuláshoz is. Bármely középiskolás biológia tankönyv hasznos kiegészítője lehet.
A felkészülő diákok eredményesen használhatják, hiszen
- a témák bevezetőjeként pontos tájékoztatót ad a közép- és emelt szintű követelményekről;
- minden ismeret egy helyen található meg, aminek az elsajátítása az eredményes vizsgához szükséges;
- utalásokat tesz arra, mely anyagrészek átismétlése szükséges az adott témához;
- a gazdag képi illusztráció által a vizuális alkatú diákok is sikeresen használhatják;
- tartalmazza a legfontosabb vizsgálatok, kísérletek leírását;
- a közép- és emelt szintű anyag tipográfiailag jól elkülönül;
- biztosítja a tanórákon a differenciálás lehetőségét.
Az első kötet 6 fejezetben 41 tematikus egységre bontva tekinti át az érettségin előforduló növénytani, állattani, etológiai, sejtbiológiai, valamint embertani ismereteket. Ezeken belül kiemelt hangsúlyt kaptak azok a témák, amelyek ugyan a középiskolás tantervekben kisebb súllyal szerepelnek, azonban az érettségi követelményrendszerben részletesebben jelennek meg. Ennek megfelelően eltérő a kidolgozottságuk: míg egyesek a teljes anyagot tartalmazzák, addig mások inkább vázlatosak, az anyag átismétlését segítik. A könyv minden eleme a minél eredményesebb felkészülést szolgálja.
I. fejezet - Alapismeretek | 9 |
1. A biológia tudománya | 10 |
2. A biológia vizsgálati módszerei | 14 |
3. Fizikai, kémiai alapismeretek I. | 17 |
4. Fizikai, kémiai alapismeretek II. | 21 |
II. fejezet - A sejtes és a nem sejtes rendszerek | 25 |
5. A rendszerezés alapjai | 26 |
6. Nem sejtes rendszerek | 30 |
7. Önálló sejtek, baktériumok | 33 |
8. Egysejtű eukarióták | 36 |
III. fejezet - A gombák és a növények világa | 39 |
9. Többsejtűség (gombák, növények, állatok) | 40 |
10. A gombák felépítése | 45 |
11. A zuzmók és a mohák | 50 |
12. Szervi differenciálódás a növényvilágban | 53 |
13. A szövetek | 57 |
14. Gyökér, szár, levél | 59 |
15. A vízmolekula és a szén-dioxid-molekula útja | 64 |
16. A virág és a termés | 66 |
IV. fejezet - Az állatok világa | 71 |
17. Szervi differenciálódás az állatvilágban | 72 |
18. Az állatok szövetei | 76 |
19. Szaporodás és egyedfejlődés | 81 |
20. Az állatok viselkedése | 84 |
V. fejezet - Az ember életműködései I. | 89 |
21. A homeosztázis | 90 |
22. A kültakaró | 91 |
23. A vázrendszer | 94 |
24. Az izomrendszer | 99 |
25. A táplálkozás | 103 |
26. A légzés | 115 |
27. Anyagszállítás az ember szervezetében | 123 |
28. A kiválasztás | 132 |
29. Az immunitás | 137 |
30. Az ember szaporodása és egyedfejlődése | 144 |
VI. fejezet - Az ember életműködései II. | 151 |
31. A szabályozás információelméleti vonatkozásai és a sejtszintű folyamatok | 152 |
32. Az idegrendszer általános jellemzése | 159 |
33. A testérző rendszerek | 167 |
34. A látás | 169 |
35. A hallás és az egyensúly-érzékelés, valamint a kémiai érzékelés | 174 |
36. A testmozgató rendszerek | 178 |
37. A vegetatív szabályozás | 180 |
38. Az emberi magatartás biológiai-pszichológiai alapjai | 183 |
39. A társas viselkedés alapjai | 186 |
40. Az idegrendszer egészségtana | 188 |
41. A hormonrendszer és működése | 192 |
Vélemények
További ajánlatunk
A Nemzeti Tankönyvkiadó új kis növényhatározója a 13-18 éves korosztály biológiatanításához szükséges taneszköz.