Leírás
A beszéd indulása, az anyanyelv elsajátítása talán az egyik legnagyobb és legtitokzatosabb csodája a kisgyermekkornak. Szinte nincs is olyan család, ahol ne emlékeznének a baba első szavaira vagy ne őriznének néhány kedves, mosolyt előcsalogató, vidám történetet a beszéd kialakulásának idejéről. E fontos és jelentős esemény szinte ünnepként írja be magát a babakönyvek oldalaira és az emlékezetünkbe is. Jól tudjuk, hogy a beszéd elsajátításával és az anyanyelv használatával gyermekünk egy kulcsot kaphat mindahhoz a tudáshoz, ami lehetőséget ad majd arra, hogy kiteljesedhessen a személyisége, boldog és elégedett tagja legyen annak a szűkebb és tágabb közösségnek, amelyben él.
Bár a beszéd elsajátítása minden kisgyermek esetében egy kicsit más és más módon történik, de ebben a folyamatban megtalálhatóak olyan „mérföldkövek”, amelyeket minden kisgyermek elér, amikor megtanul beszélni. A könyv legfontosabb célja, hogy eljuttasson ezekhez a „mérföldkövekhez”, és ezzel segítse azokat a családokat, ahol a gyermekek beszéde késve indul vagy nem a megszokott módon fejlődik. Ők azok, akiknél 2–2 és fél éves koruk körül még egyáltalán nem kezdődött el a szavak gyűjtögetése, s még 3 évesen is csak néhány szóval, szótöredékkel beszélnek csupán. Elsősorban számukra – és az ő családjaik számára – ajánljuk sok szeretettel e könyvet. Olyan játékokat, bevált gyakorlatokat gyűjtöttünk itt egybe, amelyek segítik a beszéd indulását, a nyelvhasználat kialakulását, és ezeken keresztül a gondolkodás fejlődését is.
„Szeretettel ajánlom ezt a könyvet azoknak a családoknak is, ahol a kicsik már szépen beszélnek, s gördülékenyen használják az anyanyelvüket. az itt összegyűjtött játékötletek, apró feladatok, számunkra is jól hasznosíthatóak. Kipróbálásukkal, örömtelibbé és színesebbé tehető az együtt töltött idő. Többféle lehetőséget biztosítanak arra, hogy tartalmasan, vidáman és a gyermekek életkorának megfelelő játékokkal tölthessük meg a napokat. A közös tevékenységek, amellett, hogy sokrétűen fejlesztik a beszédet, remek alkalmat adnak arra is, hogy élmény teli perceket szerezzenek mindnyájunknak. Nem csak a beszéd fejlődik ez által, hanem a gyermekek értelmi- és érzelmi fejlettsége is pozitív irányban változik.”
A szerző
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.