Leírás
Az alapkészségek fejlesztése az írás tanulásának komplex előkészítése, ezért szükség van ezeknek a készségeknek a folyamatos fejlesztésére. Az írás kezdetén kiemelt cél az írás jelrendszerének, a helyes betűk kialakításának elsajátítása, és alkalmazása. A munkafüzet feladatai kezdetben a betű, szótag, szó másolásával teszi biztosabbá a kisbetűk írását, vizuálisan is megerősítést adva a helyes betűsorrend követésére. Felhívjuk a gyermek figyelmét a kiindulópontra és a haladási irányra. A fokozatosan kihalványuló betűalakok átírását követően már önállóan vázoltatjuk, íratjuk a megtanulandó betűket.
A leírandó betű, szó, szavaknál figyelembe vette a szerző a szavak hosszúságát, a tanulandó betű pozícióját a szóban, és a betűk egymáshoz kapcsolásának technikáját. Figyelmet kell fordítani a megfelelő írástempó kialakítására, az elvárható tiszta és rendezett, olvasható írásra, valamint a helyes testtartásra és ceruzafogásra.
Minden esetben fontos, hogy írás előtt kimondassuk a gyerekkel a szavakat. A beszédtagolási nehézségeket ritmikus gyakorlatokkal, analízis-szintézis feladatokkal előzzük meg, ügyelve a kis lépések elvére és a tanuló képességére. Hívjuk fel a figyelmét az esetleges kiejtési, helyesírási nehézsédekre! Buzdítsuk arra a gyermeket, hogy írás közben szótagolva mondja, amit leír! Az esetlegesen megjelenő hibákat azonnal korrigáljuk, így elősegítjük és támogatjuk a biztos és olvasható kézírás elsajátítását és készségszintű alkalmazását.
A kiadványban lévő sokféle, érdekes feladat lehetőséget biztosít a gyermek egyéni szintjének megfelelő differenciálásra. Kellő motiváltsággal kialakul benne az érdeklődés, a kitartás, mely elvezeti az írás alapos, pontos begyakorlásához.
A kiadvány felépítése az érvényes központi tanterv haladási ütemét követi, így bármely tankönyv kiegészítője, gyakorlója lehet.