Az óvónő és az óvodai játék
|
Leírás és Paraméterek
A játék a gyermek legszabadabb, spontán és önkéntes tevékenysége. Olyasmi, amiben bármi megtörténhet, ahol még a legtitkosabb vágyai is teljesülhetnek. A játék öröm forrása és a feszültség oldásának eszköze, egyúttal a személyiség fejlődésének egyik legfontosabb terepe. Ebben a gyermek legfontosabb partnere a felnőtt: a szülő és a pedagógus.
Amikor Az óvónő és az óvodai játék először megjelent, széleskörű szakmai érdeklődést és vitát váltott ki. Gyermek- és fejlődésközpontú megközelítésmódja, a játékot komplex pedagógiai eszközként kezelő módszertana szokatlan és újszerű volt a maga idejében.
Azóta - szerencsénkre - azok az újdonságok, melyek B. Méhes Vera könyvének hangsúlyait adják, az óvodai programok részévé váltak, s a könyv taneszköze lett az óvónőképzésnek.
Szemléletformáló ereje, ma is időszerű elméleti alapvetései, szisztematikusan felépített, gyakorlatközeli rendszere és tárgyalásmódja nélkülözhetetlenné teszi a gyermeknevelésben.