Leírás
A játék a gyermek legszabadabb, spontán és önkéntes tevékenysége. Olyasmi, amiben bármi megtörténhet, ahol még a legtitkosabb vágyai is teljesülhetnek. A játék öröm forrása és a feszültség oldásának eszköze, egyúttal a személyiség fejlődésének egyik legfontosabb terepe. Ebben a gyermek legfontosabb partnere a felnőtt: a szülő és a pedagógus.
Amikor Az óvónő és az óvodai játék először megjelent, széleskörű szakmai érdeklődést és vitát váltott ki. Gyermek- és fejlődésközpontú megközelítésmódja, a játékot komplex pedagógiai eszközként kezelő módszertana szokatlan és újszerű volt a maga idejében.
Azóta - szerencsénkre - azok az újdonságok, melyek B. Méhes Vera könyvének hangsúlyait adják, az óvodai programok részévé váltak, s a könyv taneszköze lett az óvónőképzésnek.
Szemléletformáló ereje, ma is időszerű elméleti alapvetései, szisztematikusan felépített, gyakorlatközeli rendszere és tárgyalásmódja nélkülözhetetlenné teszi a gyermeknevelésben.
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.