Leírás
Aki valaha is próbálta már gondolatait mások számára papírra vetni, tapasztalhatta, hogy jól írni bizony nem könnyű. Pedagógusok a megmondhatói, hogy ennek a képességnek a formálása hosszan tartó és fáradságos munka, és nem is mindig jár kielégítő eredménnyel. Pedig az írásbeli szövegalkotás (írásbeli fogalmazás, a nyelvi anyag írásban történő kifejezése) alapvető jelentőségű nemcsak az iskolai tanulásban, hanem az élet szinte minden területén is. A másokkal írásos úton való kommunikáció fontos része a mindennapi életnek, számos foglalkozás elengedhetetlen velejárója. Ahhoz azonban, hogy az írásbeli közlés ne okozzon gondot semmilyen területen, mindenekelőtt meg kell tanulni a gondolatok papírra vetését.
Az írásbeli szövegalkotás tanításának avatott szakemberei a pedagógusok. Ők azok, akik az írás technikai részének megtanítása után igyekeznek bevezetni a tanulókat a fogalmazás rejtelmeibe, és hosszú éveken át formálják, csiszolják ezt a képességet. Ez a könyv elsősorban nekik kíván segítséget nyújtani, fogódzókat adni azzal, hogy áttekinti az írásbeli szövegalkotás tanításának tudományos (főképpen pszichológiai és pedagógiai) alapjait, továbbá számos fejlesztő módszert mutat be az alkalmazásuk részletes leírásával.
Ajánljuk ezt a kötetet mindazoknak, akik többet szeretnének tudni az írásbeli szövegalkotás természetéről, és újabb módszerekkel kívánják gazdagítani tanítási repertoárjukat.
Vélemények
További ajánlatunk
A tehetségfejlesztés kisenciklopédiája (PD-170)
Évtizedeken át elhanyagolt területe volt a hazai pedagógiának és a pedagógiai irodalomnak a tehetséges gyermekekkel való foglalkozás. Ezt a hiányt igyekszik pótolni ez az oktatási, továbbképzési és tájékoztatási célokra összeállított kézikönyv.