Apró lépések az iskola felé
Alcím | Iskola-előkészítő munkafüzet |
Szerző | Deákné B. Katalin |
Formátum | B/5, irkafűzött |
Terjedelem | 48 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9786155571831 |
Cikkszám: | 9786155571831 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Tudatos Lépés Kft. |
Leírás és Paraméterek
Sok, első osztályosokat tanító pedagógus osztja azt a véleményt, hogy kis elsőseik sikertelensége abban gyökeredzik, hogy nincsenek tisztában bizonyos fogalmak jelentésével, amelyeket bizony iskolakezdésre ismerniük kellene.
E munkafüzet azért készült, hogy már az első szeptemberi nap előtt közelebb hozza a gyerekekhez az iskolát, megértsék, mi folyik ott. Sokan közülük nem tudják, melyek azok az elvárások, amelyeket az iskola támaszt majd velük szemben, hiszen nem látják át azt a rendszert, amibe belecsöppennek. A kis iskolakezdő nem érti, mi az az óra, hiszen eddig a nappaliban lógó faliórára használták ezt a kifejezést. Nem tudja, mi az a szünet, hiszen az oviban nem volt ilyen. Lehet, hogy hónapok múlva sem jön rá, hogy a szünetben kellene felkeresnie a mosdót, és nem délig szorongatni a szükségét.
A munkafüzet számtalan témát felölel, ami megkönnyítheti a kicsik iskolai életét.
Szó esik a holmik elhagyásáról éppúgy, mint az órai viselkedésről vagy a házi feladatok kellemetlen, de kötelező elvégzéséről.
A kiadvány nem feltétlenül az intellektuális, sokkal inkább a mentális felkészítésre törekszik.
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.