A Tudatos Vezető

Kiadói cikkszám: 9786156079718
Cikkszám: 9786156079718
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Raabe Klett Kiadó
Kiadási év
2020
5.950 Ft 5.355 Ft (5.100 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -10%
Menny.:db
A Tudatos Vezető
5.950 Ft 5.355 Ft (5.100 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -10%
Menny.:db

Leírás

Egy vezető sikerességét sokféleképp lehet mérni, de abban minden menedzsmentirányzat egyetért, hogy az eredményességhez – mind egyéni, mind csapatszinten – szükség van egy széles körű és tudatosan alkalmazott vezetői eszköztárra. Szerzőink nagy és nemes feladatra vállalkoztak: szakmai tapasztalataik alapján a leghatékonyabb menedzsment-eszköztárat átdolgozták a köznevelésben és a szociális szférában dolgozó intézményvezetők számára.

  • Mit jelent a helyzetfüggő vezetés?
  • Miképp segíthet a vezető a csapatának megküzdeni a változással?
  • Hogyan motiváljunk személyre szabottan?
  • Mitől marad évtizedekig együtt egy pedagóguscsapat és miért hullik szét egy másik?

Könyvünket ajánljuk minden óvoda- és bölcsődevezetőnek, aki szeretné intézményét és csapatát a nehézségek közepette is határozottan, tudatos vezetőként irányítani.


Ajánló:

„Hanna, a kislányom a vállamra hajtotta a fejét:
– Apa, mit csinálsz?
– Dolgozom, kicsim. És te? – kérdeztem.
– Én? Én itt vagyok.”

Gyerekkorunkban, és ebben a jelenlétben vagyunk talán a legképlékenyebbek, leginkább formálhatók. Ezért annyira meghatározó, hogy milyen emberi közösség veszi körül a gyerekeket. Ideges, kapkodó, bosszús, konfl iktusos felnőttek – vagy a felnőttek harmonikusabb, a konfl iktusokat éretten kezelő, szorosan együttműködő közössége. Ez pedig legtöbb esetben a vezetőkön múlik. A bölcsőde és az óvoda a gyerekeink fejlesztő, közösségszervező közege, sok gyereknek pedig, akinek nem adatik meg otthon az elfogadás és a biztatás, ezek az intézmények jelenthetik az első tapasztalatot arról, hogy nekik is van helyük, értékük és esélyük az életben. Ezért a bölcsődében és az óvodákban a gyerekeket naponta szolgáló felnőtt testületeknek mindannyian hálásak lehetünk.

Ennek a hálának jeléül is készült ez a könyv. Az óvodapedagógusokhoz, a gyerekeket támogató, szolgáló közösségekhez hasonlóan a könyvet író kis szakértői csapat is elhivatott, szakmájukat és a gyerekeket egyaránt szerető emberekből áll. Ez a kis csapat hivatásának tekinti, hogy jól használható, praktikus eszköztárral támogassa a nevelésben részt vevő testületek vezetőit a jobb és tudatosabb vezetővé válásban. Abban, hogy hatékonyan működő, szakmailag erős, a mindennapokban örömüket lelő felnőtt közösségeket szervezhessenek a gyerekek köré.”

Lénárt Viktor
a GROW Csoport elnöke és managing partnere


A kötet szerzőiről

Molnár Judit

Eredeti végzettsége közgazdász. Az üzleti életben eltöltött két évtized alatt marketing és kommunikációs területen dolgozott. Több szektorban szerzett szervezeti tapasztalatot, és vezetőként egyre inkább a személyes fejlesztésre irányult a figyelme. 2018 óta dolgozik a GROW Csoportnál, ahol szervezetfejlesztési tanácsadóként változási és kultúraépítési folyamatokat támogat, coach és tréner. Fókusz témái a változásmenedzsment, kommunikáció, személyes és szervezeti hatékonyság, együttműködés, motiváció, önismeret.

Nikitscher Péter

Eredeti végzettsége pedagógus, 5 évig dolgozott tanárként középiskolában, oktatóként a felsőoktatásban. Közel 10 évig oktatáskutatóként tevékenykedett, 2015-től a GROW csoport trénereként és tanácsadójaként támogatja egyének és szervezetek fejlődését. Tanácsadási területei többek között a projektmenedzsment, változásmenedzsment, vezetőfejlesztés, együttműködés és kommunikáció.

Szabó Veronika

Pályáját angol-magyar szakos tanárként kezdte, majd 4 év tanítás után a versenyszférában helyezkedett el HR szakemberként. Több multinacionális vállalatnál a munkatársak képzése, fejlesztése, a tehetségek támogatása volt a feladata, majd egy rövid időre visszatért a tanításhoz. 2018 óta a GROW Csoport tanácsadója és trénere, hivatását abban találta meg, hogy egyének, csoportok és szervezetek fejlődését támogatja. Édesanyaként szülői perspektívából is kapcsolódik a közoktatáshoz, aktív szerepet vállalva gyermekei oktatási intézményeinek szülői közösségében.

Tartalomjegyzék

TARTALOM

I. Bevezető – 9. oldal
II. A felgyorsult gazdasági-társadalmi környezet: VUCA – 13. oldal
III. Mi a változás? – 19. oldal
IV. Az egyén és a változás – 29. oldal
V. A vezető szerepe a változási folyamatban – 49. oldal
VI. A változás folyamatának menedzselése – a változásmenedzsment eszköztára – 63. oldal
VII. Munkaközösségből működő csapat – 103. oldal
VIII. Hogyan motiváljuk a munkatársakat? – 149. oldal
IX. Helyzetfüggő vezetés – 175. oldal
X. Delegálás hatékonyan – 189. oldal

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

A kulcsember - Az iskola lelke: az iskolatitkár

Kiadói cikkszám:9786155824111
Cikkszám:9786155824111
6.300 Ft 5.670 Ft (5.400 Ft + ÁFA)
-10%
Ebben a kötetben bemutatjuk az iskolatitkári gyakorlatban a hagyományosan bevált módszereket, de emellett kevésbé általánosan használt lehetőségekre, sőt egészen új kommunikációs lehetőségekre is ráirányítsuk olvasóink figyelmét.
Raktáron

Minőségmenedzsment mindenkinek

Kiadói cikkszám:9786155824296
Cikkszám:9786155824296
6.300 Ft 5.670 Ft (5.400 Ft + ÁFA)
-10%
A Minőségmenedzsment mindenkinek című könyvet valóban mindenkinek szánták a szerzők: minőségüggyel foglalkozó munkatársaknak, gyakorló szakembereknek, minőségügyi vezetőknek, minőségellenőröknek, a minőségmenedzsmenttel csak most ismerkedőknek, hallgatóknak, a téma iránt érdeklődőknek.
Raktáron

Minőségmenedzsment a gyakorlatban

Kiadói cikkszám:9786155824340
Cikkszám:9786155824340
6.300 Ft (6.000 Ft + ÁFA)
Jelen könyvünkben áttekintettük mindazokat a témaköröket, amelyekről úgy gondoltuk, hogy a minőségügyet napi szinten művelő szakembereknek a munkájuk során szükségük lehet.
Beszerzés alatt

Az iskola hangja

Kiadói cikkszám:9789635780228
Cikkszám:9789635780228
8.490 Ft 7.646 Ft (7.282 Ft + ÁFA)
-10%
Ez a hiánypótló kiadvány segítséget nyújt a vezetők számára abban, hogy melyek a legfontosabb szempontok a szülőkkel, illetve az iskola külső partnereivel folytatott párbeszéd során, hiszen a kapcsolattartás az intézményi célok elérését szolgálja.
Beszerzés alatt