Leírás
Ez a jegyzet hangsúlyozottan azon pedagógusoknak készült, akik a ekek differenciált, egyéni bánásmóddal támogatott fejlődését-fejlesztőzték célul maguk elé. Továbbá hangsúlyozottan szól mindazokhoz, értő szeretettel kívánják segíteni a gondjaikra bízott gyermekeket. Miről szól a jegyzet? A személyiség szerveződésének, fejlődésének általános és egyedi töryszerűségeiről, ezek okairól és tüneteiről, döntő mértékben pszichoaitikus szemlélető megközelítésben. Néhány megnyilvánulás (agresszió) tétien más szempontú elemzésre is sor kerül, de alapvetően analitikus gvilágításról van szó. Miről nem szól a jegyzet? Nem szól minden kórképről, betegségről, fejlődési rendellenességről. Csak a leggyakoribbakról, amelyekkel - mondhatni - szinte törvényszerűen találkozhat a pedagógus, aki hivatásosan, több évtizeden keresztül nevel és tanít gyermekeket. És - a szerző szándékai szerint - szól arról a szeretetről, felelősségről, amellyel a legnehezebben kezelhető gyermek is segíthető saját fejlődésében, önépítésében – függetlenül ennek látható eredményétől. Kívánom és remélem, hogy e jegyzet segítséget és biztatást ad minden olvasójának.
A szerző
Minden gyerek egyedüli pédány. Egyéni örökséggel, élettörténettel, mindenki mástól különböző pillanatnyi állapotban. Hátha lehet vele úgy törődnünk, úgy élnünk együtt óvodában,iskolában, hogy ezt természetesnek tartjuk. Hátha lehet olyan emberi és tárgyi környezet létrehozni a 3-6 évesek számára, amely körülöleli
őket és biztonságot ad ahhoz, hogy a maguk módján fejlődjenek. Hátha lehet az iskolában úgy tanítani 6-12 éveseket, hogy őket tanítjuk és nem csupán a tananyagot. Pedagógusok, gyógypedagógusok, pszichológusok kísérlik meg a sorozat egyes köteteiben összefoglalni, mindig elsősorban a gyakorlatra gondolva – azt a tudást, amely ehhez, vagyis a differenciálpedagógiához szükséges.
Vélemények
További ajánlatunk
Tanulásmódszertan -bővített kiadás középiskolásoknak
A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz a középiskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni.
Tanulásmódszertan - általános iskolásoknak 10 éves kortól
A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz az iskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni.
Tanulásmódszertan -tanári kézikönyv középiskolásoknak
Tanulásmódszertan -tanári kézikönyv általános iskola
A tanulásmódszertan feladata azoknak a tanulási módszereknek és annak a viszonyulásformának a megtanítása, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásához felhasználhatók, és tanulóink további tanulmányainak sikeres teljesítéséhez is biztos alapot adnak.