Termékek Menü

A Montessori szemléletmód

Ár:
2.999 Ft
2.699 Ft (2.570 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 10%
Kiadó: Móra Ferenc Könyvkiadó
Kiadói cikkszám: 9789634868217
Elérhetőség: Raktáron
A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban.
Kiadási év: 2021
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.
Minden fejezet elején egy rövid összefoglaló található annak tartalmáról. Ezt követően a szerző kifejti gondolatait az adott témakörrel kapcsolatban. Eközben folyamatosan hivatkozik Maria Montesori írásaira, a legfrissebb kutatásokra, és ahol szükségesnek találja, a módszer kritikáját is megfogalmazza. A fejezetek végén pontokba szedve olvashatjuk a legfontosabb gondolatokat és további gondolkodást elindító kulcsszavakat. A hivatkozásokat követve minden fejezet témájában lehetőség van a további elmélyülésre.

Barbara Isaacs (1949) brit nevelési szakértő, a Montessori módszer jeles terjesztője, a 21. századi oktatási szemlélet képviselője, különös tekintettel a hátrányos helyzetű közösségek oktatására. 1998 óta vesz részt a Montessori-tanárképzésben és kurzusanyagok kidolgozásában. Tagja volt a londoni Montessori akkreditációs és értékelési bizottságának, 2010 óta aktív tagja a Montessori iskolák szövetségének. 1991–2007 között saját Montessori óvodát működtetett Angliában.

Fordította: Angela Bureau

Lektor: Stefán Mariann

Tartalom

Bevezetés

A törpe és az óriás szemszöge – megértheti egymást felnőtt és gyerek?

A szerzőkről és a Plukkido-módszertanról

Mire számíthat az olvasó ebben a könyvben?

A gyermeknevelés megváltozott színterei

Állandó mozgásban – állandóság a mozgásban

Információ – kitől, mit és hogyan?

Digitalizálódó világ – a hátulütők felismerése

A folyamatos elérés és az állandó kapcsolódás igénye

Élményalapú világ – az út maga a cél

A gyermekről alkotott kép változása

Digitális gyerekek

A digitális technika kiaknázása „képernyőmentes” szemléletben

Készségek, amelyek kiemelten fontossá válnak napjainkban

Elméletek és gyakorlatok a Plukkido szemléletmódja mögött

Mint hal a vízben – nevelés a játékon keresztül

Játékos ismerkedés a világgal

Önkifejezés játszva

Megküzdés játékosan

Tudatos jelenlét

Viselkedésterápiás és tanuláselméletek beépítése a hétköznapi gyakorlatba

Társas tanulás

Büntetés helyett értő figyelem

Figyelemelterelés

Jutalmazás és motiváció

Összegzés

A mesék és a fantázia szárnyalása

Gyermeki világkép és a mesék

A mese fejlesztő szerepe

A mese minősége és a közös fantáziaélmény szerepe a gyermekcsoportokban

Fantázia, a megmentő – zárszó

Mesék a családról, amelynél manók laktak

Előszó a fejezethez

Bence és a manók

Felfordulás

Összekuszált ruhák

Szivárványléptű Szendi

A gombóc

A romba dőlt Levélvár

Zárszó a mesékhez szülőknek

Manókkal reggeltől estig

Instrukciók a mesékhez

Ébredést segítő mese

Reggeli készülődést segítő mese

Elindulást segítő mese

Étkezéseket megkönnyítő mese

Megérkezést segítő mese

Beszélgetős mese

Esti készülődést segítő mese

Álomhozó mese

Függelék

Játékszabály a mágneses motivációs játékokhoz

Így használd a játékot

Két manólevéltípussal játszhattok

Miért működik?

Tippek

Hivatkozott irodalom

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!