A Montessori szemléletmód
Alcím | A koragyermekkori nevelés a gyakorlatban |
Szerző | Barbara Isaacs |
Sorozat | Móra EDU |
Formátum | B5, ragasztókötött |
Terjedelem | 208 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9789634868217 |
Cikkszám: | 9789634868217 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Móra Ferenc Könyvkiadó |
Leírás és Paraméterek
A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.
Minden fejezet elején egy rövid összefoglaló található annak tartalmáról. Ezt követően a szerző kifejti gondolatait az adott témakörrel kapcsolatban. Eközben folyamatosan hivatkozik Maria Montesori írásaira, a legfrissebb kutatásokra, és ahol szükségesnek találja, a módszer kritikáját is megfogalmazza. A fejezetek végén pontokba szedve olvashatjuk a legfontosabb gondolatokat és további gondolkodást elindító kulcsszavakat. A hivatkozásokat követve minden fejezet témájában lehetőség van a további elmélyülésre.
Barbara Isaacs (1949) brit nevelési szakértő, a Montessori módszer jeles terjesztője, a 21. századi oktatási szemlélet képviselője, különös tekintettel a hátrányos helyzetű közösségek oktatására. 1998 óta vesz részt a Montessori-tanárképzésben és kurzusanyagok kidolgozásában. Tagja volt a londoni Montessori akkreditációs és értékelési bizottságának, 2010 óta aktív tagja a Montessori iskolák szövetségének. 1991–2007 között saját Montessori óvodát működtetett Angliában.
Fordította: Angela Bureau
Lektor: Stefán Mariann
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.