A karika
Alcím | Tartásjavító, izomerősítő és nyújtó, valamint mozgásügyességet fejlesztő gyakorlatok óvodások és kisiskolások számára |
Szerző | Pappné Gazdag Zsuzsanna |
Formátum | A/5,ragasztókötött |
Terjedelem | 98 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9789639412125 |
Cikkszám: | 9789639412125 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Flaccus Kiadó |
Leírás és Paraméterek
Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk egy-egy tornaszerre összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.
A könyvben 695 gyakorlat leírása és rajzírása található, valamint 15 játék, karika felhasználásával. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére.A könnyebb áttekinthetőség érdekében a szerző a gyakorlatokat kiinduló helyzetük szerint csoportosította, és minden gyakorlatnál megjelölte, hogy az milyen fő célt szolgál.A könyv használatát megkönnyíti, hogy a végén megtalálhatjuk a gyakorlatok csoportosítását felhasználhatóságuk alapján.
„Óvodai gyógytestnevelőként hamar rá kellett jönnöm, hogy munkám csak akkor lehet eredményes, ha sikerül bevonnom az óvónőket is a megelőzésbe. A számukra tartott bemutatókon és tanfolyamokon is élő, a mindennapi gyakorlatból származó ismereteket igyekeztem továbbadni. Minden – valamilyen szinten testnevelést tanító – pedagógusnak folyamatosan kell bővítenie szakmai tudását, hogy hatékonyan, változatos gyakorlatanyaggal tudja megállítani és megfordítani a mai kor tendenciáját, mely szerint gyermekeink tartása hanyag, izomereje és állóképessége egyre gyengébb. Fontos feladat hárul ebben a munkában a testnevelő tanárokon kívül az óvodapedagógusokra és a tanítókra is, akik tapasztalataim szerint nem kapnak elég gyakorlati segítséget. Ezen igények hívták életre ezt a módszertani füzetsorozatot, melynek ez a második darabja. A megszokottól eltérően egy szerre összpontosítva gyűjtöttem össze a gyakorlatokat, amelyeknek közös vonása, hogy a tartáshibák megelőzésében, és azok javításában, valamint a mozgásfejlesztésben eredményesen felhasználhatók. Meggyőződésem, hogy a gyógytestnevelés gyakorlatanyagából sok minden átültethető az óvodai és iskolai testnevelésbe. Az óvodások között azt is meg kellett tanulnom, hogyan lehet hatékonyan, de játékosan végezni ezt a munkát. Ahogy ezt egyik gyerekem meg is jegyezte: Azért szeretem a gyógytestnevelést, mert ott mindig csak játszunk. Hiszen nem feltétlenül kell unalmasnak lennie egy tartásjavító, izomerősítő foglalkozásnak.”
A szerző
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.