A fejlődés zavarainak pszichológiai, pedagógiai valamint törvényi háttere
Szerző | Czenner Júlia - Gyarmathy Éva |
Sorozat | IntézményVezetés |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
Terjedelem | 104 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9786156079831 |
Cikkszám: | 9786156079831 |
Elérhetőség: | Beszerzés alatt |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Raabe Klett Kiadó |
Leírás és Paraméterek
Kötetünk azokat az alapismereteket tartalmazza, melyek elengedhetetlenek az atipikus gyermekek neveléséhez-oktatásához. Kötetünkben ismertetjük a BNO-kódokat, a gyermekek oktatásához nélkülözhetetlen legfontosabb információkat, a törvényi hátteret, valamint a lehetséges kedvezményeket.
Sokszor nem egyszerű megtalálni a probléma hátterét, mert megjelenésükben gyakran hasonlítanak a viselkedészavarok, illetve a tanulási zavarokat sem mindig egyszerű elkülöníteni. A szokásostól eltérő fejlődésű gyerekek vizsgálat után különböző kódokat kapnak a sajátosságaik leírására, és ez gyakran csak növeli a zavart. Kötetünkben ismertetjük a BNO-kódokat, melyek inkább elnagyolt irányvonalként kezelendők, de ennek ellenére fontos tudni, hogy mely kód mit takar. A kódok mellett megtalálhatók azok a fontos tudnivalók is, hogy a különböző számokkal ellátott gyermekeknél mire kell figyelnünk, és miként segíthetjük őket.
Kötetünk második felében ismertetjük az SNI-s gyermekek ellátásának törvényi hátterét, és esettanulmányokon keresztül azt próbáljuk meg érzékeltetni, hogy mindez hogyan mutatkozik meg a gyakorlatban. Igyekszünk eligazítást adni a gyermek után járó kedvezményekről is.
Sorozatunk célja, hogy a köznevelés struktúrájában segítsünk hangsúlyosabban megjeleníteni a kiemelt figyelmet, különleges bánásmódot, ezen belül a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTM, BTMN), illetve a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermeket, és a megsegítésüket.
Kiadványaink gyakorlati szemléletűek, elsősorban az e csoportokba tartozó gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak igyekszünk hasznos ismereteket nyújtani. A különböző zavarok megelőzését és a megoldásokat, valamint a módszertani változtatások bevezetését is segítheti a megjelenő viselkedés- és teljesítményzavar kialakulásának megértése. Kötetünkben ezért ismertetjük az agyi folyamatokat, az agy evolúcióját követve.
Vélemények
További ajánlatunk
Évtizedeken át elhanyagolt területe volt a hazai pedagógiának és a pedagógiai irodalomnak a tehetséges gyermekekkel való foglalkozás. Ezt a hiányt igyekszik pótolni ez az oktatási, továbbképzési és tájékoztatási célokra összeállított kézikönyv.
Az olvasás pszichológiai alapjai elsősorban pedagógusok számára készült, azoknak, akiknek foglalkozásukból adódóan napi feladat az olvasás tanítása......
Ajánljuk ezt a kötetet mindazoknak, akik többet szeretnének tudni az írásbeli szövegalkotás természetéről, és újabb módszerekkel kívánják gazdagítani tanítási repertoárjukat.