Leírás
Kötetünk a biológiai sokszínűség megvalósításának széleskörű lehetőségeit mutatja be az óvodában. Mindazoknak szól, akiknek fontos, hogy gyermekeink egészséges környezetben nőjenek fel, legyen tiszta víz, jó levegő és egészséges élelmiszerek. Akiknek fontos, hogy gazdag legyen a természeti környezetünk, megmaradjon az állat- és növényfajok sokszínűsége, az élőhelyek változatossága. Akiknek fontos, hogy a jövő nemzedéke fogékonnyá váljon az őket körülvevő környezet értékeinek megbecsülésére, megvédésére, és tegyenek is annak érdekében, hogy ezek a természeti kincsek a jövő számára is elérhetőek maradjanak.
A könyv közérthető formában ismerteti a biodiverzitás témáját, majd erre az elméleti háttérre építve, különböző gyakorlati színtereken mutatja be az óvodai megvalósítás lehetőségeit. Az olvasó többféle nézőpontból ismerkedhet meg az óvodai fenntarthatóság fogalmával, a zöld óvodák változatos tevékenységeivel, kiemelve azokat a teendőket, amelyekkel az óvodapedagógusok, a gyermekek és a szülők hozzájárulhatnak a világ sokszínűségének megőrzéséhez. A kiadvány azt a kérdést is segít megválaszolni, hogy „mit tehetünk” a biológiai sokszínűség érdekében az óvoda udvarán, kertjében, a csoportszobában és a tágabb környezetünkben.
Kedves olvasó, kívánjuk, hogy legyen fogékony a világ sokszínű befogadására, a környezeti értékek védelmére és az élmények megosztására. Ez különösen fontos az óvodapedagógusok számára, akiknek nap mint nap van lehetősége kitárni az ablakot arra a színes világra, amelyben megcsodálhatjuk Földünk ezernyi szépségét, harmóniáját, amelyet szeretnénk átmenteni, megőrizni a következő generációk számára.
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.